1 eller flere
Fra : Marianne Jespersen

Dato : 02-02-02 13:32

HVad er bedst en eller flere firewalls på engang

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-02 13:35

Den Sat, 2 Feb 2002 13:31:56 +0100 skrev Marianne Jespersen:
>HVad er bedst en eller flere firewalls på engang

Hvis vi snakker hardware-firewalls, så giver to (forskellige) firewalls
efter hinanden bedre sikkerhed, idet at hvis der bliver fundet et hul
i den ene, skal en angriber stadig igennem den anden.

Snakker vi software-firewalls, som kører på den samme maskine, så vil
to firewalls bare medføre konflikter, og at ingen ved hvor meget der
egentlig virker.

Mvh
Kent
--
Whatever I said, Whatever I did I didn't mean it
I just want you back for good

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-02-02 14:04

Kent Friis wrote:

> Hvis vi snakker hardware-firewalls, så giver to (forskellige) firewalls
> efter hinanden bedre sikkerhed, idet at hvis der bliver fundet et hul
> i den ene, skal en angriber stadig igennem den anden.

Endvidere er det også sværer at lave den samme konfigurations fejl mere
end en gang.

På den anden side er det ikke sjovt at administrere og fejlsøge på.

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 02-02-02 15:03

LIge nu har jeg Norton Firewall, Norman Firewall, Zone Alarm Pro og Hacker
Trace hvilken er så bedste og er det så ikke er god ide og have alle på
samtidigt det er software alle.