Mailserver -- PHP
Fra : Allan M

Dato : 02-02-02 12:23

2 Spørgsmål :
Jeg kører med RedHat 7.1 og Apache

Mailserver)
Jeg vil gerne have en mailserver kørende så jeg kan lave emailkonti til mit
domæne altså : mail@domæne.dk
Det havde jeg da jeg kørte med windows (mercur mailserver)
Hvilken server kan / skal jeg bruge til Linux ? Findes der nogle guider på
nettet ?

PHP)
Jeg har lavet en standard server installation og så bliver Apache også smidt
ind.
Hvordan "akiverer" jeg PHP ?
Så vidt jeg kan se er PHP installeret men Apache godtager ikke *.php filer.

Håben nogen kan hjælpe mig .

... Allan

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-02-02 12:45

On Sat, 02 Feb 2002 12:22:38 +0100, Allan M wrote:

> Hvordan "akiverer" jeg PHP ?

Har du fortalt apache at .php tilhører PHP-parseren?

   AddType application/x-httpd-php .php

> Så vidt jeg kan se er PHP installeret men Apache godtager ikke *.php
> filer.

Hvordan kan du se at PHP er installeret?

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Allan M

Dato : 02-02-02 12:54

> Hvordan kan du se at PHP er installeret?

Det kan jeg ikke. Jeg krydsede PHP af under installationen.

... Allan

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 02-02-02 13:39

Allan M wrote:
> [...]
> Det havde jeg da jeg kørte med windows (mercur mailserver)
> Hvilken server kan / skal jeg bruge til Linux ? Findes der nogle guider på
Sendmail er allerede installeret på redhat, så du skal bare sætte den op
til at benytte domæne.dk (og selvfølgelig tilføje en mx-record i dns der
peger på maskinen). Prøv
http://www.sendmail.org

Hvis du ønsker at hente mail fra serveren fra windows skal du installere en
pop3-dæmon.

> [...]
> smidt ind.
> Hvordan "akiverer" jeg PHP ?
> Så vidt jeg kan se er PHP installeret men Apache godtager ikke *.php
Du skal udkommentere nogle linier i din httpd.conf
1) LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so (nok ikke den
samme sti på rødhætte - dette stammer fra debian)
Og som nævnt af Christian
2) AddType application/x-httpd-php .php
Eventuelt kan du også tilføje index.php til DirectoryIndex
3) DirectoryIndex index.php index.html (osv..)

mvh
Martin