Reinstallation af bærbar, Hvordan
Fra : Ricki

Dato : 02-02-02 11:38

Hej,

Når man nu har en bærbar hvor der hverken er CD-rom eller diskettedrev i,
hvordan kan man så reinstallere på harddisken? Kan man evt. lægge den over i
en stationær og læsse over på HDen derfra? Hvad kan man gøre?

Hilsen Ricki

Fra : Leony

Dato : 02-02-02 18:01

"Ricki" <webfabrikken@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Når man nu har en bærbar hvor der hverken er CD-rom eller diskettedrev i,
> hvordan kan man så reinstallere på harddisken? Kan man evt. lægge den over
> en stationær og læsse over på HDen derfra? Hvad kan man gøre?

Evt en direkte kabelforbindelse.
Du kan vist godt købe en adapter så den kan gå i en IDE port på den
stationæres bundkort.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 02-02-02 23:39

> [...]
> hvordan kan man så reinstallere på harddisken? Kan man evt. lægge den over
> en stationær og læsse over på HDen derfra? Hvad kan man gøre?

Hej

Læs her hvordan

http://www.reconnectit.dk/Filflytning.asp

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Ricki

Dato : 03-02-02 13:03

> Hej

> [...]

Den metode kender jeg godt, men der er ikke parallelport i den bærbare;
ellers ville jeg ha' brugt det dos program der hedder FX.

Fra : Deaster

Dato : 03-02-02 16:09

> Den metode kender jeg godt, men der er ikke parallelport i den bærbare;
> ellers ville jeg ha' brugt det dos program der hedder FX.

Hvad er det for en bærbar som ikke har en paralel port ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Ricki

Dato : 03-02-02 17:26

> Hvad er det for en bærbar som ikke har en paralel port ?

IBM X20 model 2662 37G

Fra : Deaster

Dato : 03-02-02 17:32

> IBM X20 model 2662 37G

Hmm, den syntes jeg godt nok ikke jeg kan finde hos IBM.

Fra : Clark Kent

Dato : 03-02-02 23:06

> IBM X20 model 2662 37G

Og du er sikker på der ikke ligger en image fil på disken som kan
geninstalleres direkte
fra bios ved boot?
Den mulighed er der ved enten IBM 20x eller 21x, kan ikke huske hvilken.

Jeg har selv en 240x uden diskette og cd-rom, men dog med parallelport.

Prøv eventuelt at kikke ind på IBM webside, der er masser af faq'er og
dokumentation, også på udgåede modeller

Mvh
Erik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-02-02 23:38

Jeg ville købe en adapter så jeg kunne bruge den 2½ harddisk i en alm pc,
dele den op i to og ligge alle de date jeg skulle bruge i den ene.... og
sikkert (da jeg ikke går ud fra du kan boote din bærbar på et formateret c
drev)
flytte et ny installeret system lige før det genstarter sidste gang over på
den bærbars c drev........

det er lidt besværligt og kræver noget kendskab

Fra : Ricki

Dato : 03-02-02 13:04

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> den bærbars c drev........
>
> det er lidt besværligt og kræver noget kendskab

Det lyder som en ide der kan bruges. Hvilken adapter er der tale om, og hvor
kan den købes?
Jeg har kigget i diverse kataloger, men ikke fundet noget der matcher din
beskrivelse.

Hilsen Ricki

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-02-02 19:47

<---------------->
> Det lyder som en ide der kan bruges. Hvilken adapter er der tale om, og
hvor
> kan den købes?
ha ha... hvilken adapter der jeg tale om.... det er et ide kabel, hvor du
sætter den ene ende i din ide kanal på dit bundkort, i den ande ende er der
et lille stik til den 2½" HD fra den bærbar + der går en ledming fra stikket
hvor den 2½" HD sidder som skal ha noget strøm for HD vil køre

Det var min kammerat som låndte den af en anden kammerat, så det er lidt
langt ude hvor en sådan kan købes, men prøv hos www.danbit.dk ellers så kan
de måske fortælle dig hvor du kan købe en

eller måske hos http://www.farnell.com/