CD-rom problemer
Fra : Vaeske

Dato : 02-02-02 10:24

Hejsa

Min CD-rom er begyndt at opfører sig meget mærkeligt, ligeså snart jeg har
boot'en computeren står den og åbner og lukker. Hvis man sætter en cd i,
holder den op. Endvidere står den røde lampe og lyser på computeren, hvilket
indikere den arbejder max. men den laver intet.

Hvad er der galt og kan det fikses ?

Lidt info:
Ved opstart giver zonealarm en fejlmeddelse om den ikke kan starte, hvis jeg
så tager strømmen til cd-rom'en er der ingen probemer ved opstart.
Har kørt virustjek med seneste Mcfee og den fandt ikke noget, så jeg
regner/håber det ikke er en virus.

Hilsen

Vaeske

Fra : Allan Riise

Dato : 02-02-02 10:35

"Vaeske" <vaeske@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så tager strømmen til cd-rom'en er der ingen probemer ved opstart.
> Har kørt virustjek med seneste Mcfee og den fandt ikke noget, så jeg

Det lyder som driver problemer, eller en cd der er stået af. Prøv at
geninstallere din software til cd'en.
--
Venligst Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Madsen

Dato : 02-02-02 11:03

On Sat, 2 Feb 2002 10:23:56 +0100, "Vaeske" <vaeske@get2net.dk> wrote:

> [...]
>holder den op. Endvidere står den røde lampe og lyser på computeren, hvilket
>indikere den arbejder max. men den laver intet.

Har du ændret på hardwaren i maskinen ? Tilføjet en ekstra harddisk,
CD brænder eller lignende ?

Jeg fik nemlig det samme problem for et par år siden da jeg satte
en ekstra harddisk i og jeg løste det ved at flytte lidt rundt på
drevenes placering på IDE kablerne.

Mvh Madsen

Fra : Vaeske

Dato : 02-02-02 11:48

> Har du ændret på hardwaren i maskinen ? Tilføjet en ekstra harddisk,
> CD brænder eller lignende ?

Cd-rommen har været brugt i en anden computer i en månedstid og det er sket
efter jeg har flyttet den tilbage... Drevet er "kun" 1½ år gammelt, så det
vil overraske/skuffe mig hvis det allerede er færdigt

Nu vil jeg prøve jeres råd og se om de virker, jeg håber. Tak for hjælpen so
far.....

Hilsen

Kim