Hvad er max-temperaturen for en XP1800+ me~
Fra : Jan

Dato : 02-02-02 10:22

Hej

jeg kører med en Silverado køler på mit MSI K7T266 pro-ru bundkort og en cpu
af mærket AMD 1800XP+.
Min Silverado larmer rimeligt meget ved 12 v og der har jeg en temperatur på
omkring 57 grader - vil jo gerne sætte min køler ned til 6 eller 8v men så
stiger min temperatur jo også.
Hvad er en god og normal temperatur og vil det betyde noget at der bliver
varmere i mit kabinet ???

Jan

Fra : Henrik Dissing

Dato : 02-02-02 12:49

Jeg har også en Silverado, men en T-bird 900@1026.

>Min Silverado larmer rimeligt meget ved 12 v og der har jeg en temperatur på
>omkring 57 grader - vil jo gerne sætte min køler ned til 6 eller 8v men så
>stiger min temperatur jo også.

Det er rigtigt

>Hvad er en god og normal temperatur

En god temperatur er én hvor maskinen forbliver stabil. Punktum. Jeg ved
godt at det ikke er det svar du søger, men der er typisk så store
fejlmarginer ved temperaturmålinger på CPU'en at det er temmeligt omsonst at
diskutere objektivt "korrekte" værdier. Kort sagt, prøv dig frem. Der er
ikke grund til at frygte at noget pludselig brænder af, blot du nøjes med
moderate justeringer af kølingen, herunder at sætte hastigheden på
Silveradoen lidt ned. Systemet bliver ustabilt længe før CPU'en brænder af.

> og vil det betyde noget at der bliver varmere i mit kabinet ???

Ja, afgjort. Temperaturmålingen på min CPU ligger konstant 18-22 grader over
kabinetstemperaturen ved fuld belastning, uanset om dette betyder 22/42
eller 33/53. Prøv at tage kappen (eller siden, hvis du kan) af dit kabinet,
så skal du bare se. Det er også en nem måde at finde ud af om det ville være
en god idé med nogle flere og/eller bedre blæsere i kabinettet.

Venlig hilsen
Henrik Dissing