udskiftning af blæser i strømforsyning
Fra : tom

Dato : 02-02-02 00:15

Hejsa,

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal skifte strømforsyning til en noise control
med pabst blæser, eller blot skifte blæseren i min nuværende ud med en 12db
pabst (1500omdr)

Vil det være forsvarligt at skifte den ?
Hvordan får den strøm ?, skal man lode, eller er der et 12v stik inde i
strømforsyningen ?

Håber i kan hjælpe

- Tom
FullTower 300W "lownoise"
AMD Tbird 1333Mhz m/ Silent Viking (KANON lydløs blæser)
2x5400omdr IBM HD
Geforce2mx uden blæser.

kabinet temp ligger på 22grader, og cpu på 35-55 alt efter belastning
(bruger CPUidle)

Fra : doUwantGames2?

Dato : 02-02-02 00:34

I de fleste tilfælde, sidder blæserens ledninger monteret med et stik..

Fra : Madsen

Dato : 02-02-02 01:21

On Sat, 2 Feb 2002 00:33:51 +0100, "doUwantGames2?"
<games666psx@*FJERNDETTE*hotmail.com> wrote:

> I de fleste tilfælde, sidder blæserens ledninger monteret med et stik..

Og hvis de er loddet fast, så bare klip ledningerne over ca midt på
og køb et par samlemuffer til el-ledning i Silvan. De koster ca 1 kr
pr stk. Sådan skiftede jeg blæser i min PSU og det virkede fint.

Mvh Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-02-02 17:38

> [...]
> 2x5400omdr IBM HD
> Geforce2mx uden blæser.
>
> kabinet temp ligger på 22grader, og cpu på 35-55 alt efter belastning

Du skal være sikker på, at den nye blæser kan flytte lige så meget luft lige
så hurtigt som den gamle. Noget med effekt og m/S eller cbm/h

Mvh
Karsten Jensen

Fra : tom

Dato : 02-02-02 23:36

Fedt, jeg har fundet kilden til støjen - det var ikke blæseren, men det "pas
på fingerne" gitter der sad bag på kabinettet.

Skilte strømforsyningen for at tjekke hvor meget luft min blæser flyttede.
Så skulle jeg jo lige teste hvor meget den blæser egentligt sagde når den
var pillet ud... det var ikke meget. Men uden gitter i kabinettet, er det
pludseligt min Silent Viking der larmer mest... nu har jeg jo bestilt pabst
12db, så jeg vil forsøge med sådan en på vikingen istedet.

Ellers må jeg smide en bunke måtter i maskinen - for den skal være helt
lydløs, nu jeg er gået i gang med projektet

- Tom