Nyt kabinet
Fra : Deaster

Dato : 01-02-02 21:56

Hvis man nu skal vælge et nyt kabinet, hvilket er så bedst Antec 1030 eller
Chieftec DA-01 Full tower ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
"Jeg er en frisk dreng på 15 og er BØSSE, men

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 01-02-02 23:58

bedst Antec 1030 eller
> Chieftec DA-01 Full tower ?

Må sige at jeg er ganske fortrinlig tilfreds med mit antec 1030. Finishen er
fortrinlig - ingen skarpe kanter, ale placeret hensigtsmæssigt i kabinettet,
og ikke mindst er det ganske pænt.
Eneste minus er at de medfølgende blæsere (både kabinetblæsere og
PSUblæsere) har tendens til støj.

Lars

Fra : devilman

Dato : 09-02-02 05:37

har du prøvet: 7V tricket.............
7V tricket er en metode til at ændre spændingen til en blæser fra 12 volt
til 7 volt. Det har 2 konsekvenser: For det første falder blæserens ydelse
med ca. 40%. For det andet falder støjen fra blæseren til noget jeg vil
kalde en fjerdedel af det oprindelige. Det er den sidste effekt der er den
ønskede. Alt efter hvilken blæser man laver 7V tricket på, kan man
kompensere for den manglende ydelse ved at montere en større blæser, flere
blæsere eller måske er det slet ikke nødvendigt at kompensere. Det smarte
er, at en blæser ved 12 volt larmer mere end 2 blæsere ved 7 volt. En lille
blæser ved 12 volt larmer mere end en stor blæser ved 7 volt. Man kan derfor
formindske støjen fra computeren ved hjælp af 7V tricket.
http://www.oldhoj.dk/
to giffiler der viser hvordan på :
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

ses devilman...................
-------------------------©----------------------

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 02-02-02 00:36

Der er en anden forskel, nemlig PSU'en, er 300W på Antec og 340 på Chiwftec.
Chieftec er godkendt til DualAthlon.

VH Thomas Antonsen

Fra : Deaster

Dato : 02-02-02 00:41

"Thomas Antonsen" <baz@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Der er en anden forskel, nemlig PSU'en, er 300W på Antec og 340 på
Chiwftec.
> Chieftec er godkendt til DualAthlon.

Ok, det bliver så ikke nødvendigt, den skal bare trække en enkelt XP 1600 og
GF2 kort.
Hvor meget larmer Chiefteccn egentligt ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 02-02-02 23:18

In article <a3evcf$2idr$1@news.cybercity.dk>, frankatnasa@hotmail.com says...
> Hvis man nu skal vælge et nyt kabinet, hvilket er så bedst Antec 1030 eller
> Chieftec DA-01 Full tower ?

Jeg mener at have læst i et nyhedsbrev fra shg.dk, at netop disse to
kabinettyper fremstilles på samme fabrik. Den eneste reele forskel på dem er
den PSU, som de leveres med.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)