Hvilket værktøj
Fra : Morten

Dato : 01-02-02 20:05

Hej. Jeg leder efter et værktøj som jeg givet en
bestemt unicode, kan lokalisere (og evt. vise) mig denne i
en fil. Fex. 0x0, 0x0a osv.

Bare ASCII koder er også fint.

Mvh Morten

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 04-02-02 10:17

Øh, grep kan da finde ASCII strenge, ved ikke om der findes en med
unicode support.

For at søge i dir-træ efter strengen "olsen" kombineres grep med find,
f. eks.

find -type f -exec grep "olsen" \{} \; -print

Kik i man grep og man find, de kan en masse! Hvis du kan finde
hex-værdien bag den søgte unicode, kan du angive den i hex til grep.

--
mdc at manbw dk - MAN B&W Diesel A/S, Copenhagen
www.manbw.dk - Electronics & software dept.