Gal.net 4 gb
Fra : PW

Dato : 01-02-02 18:31

Er det kun mig der synes at 4 gb fri download er for lidt, og at det er ret
dyrt med 20 øre pr. mb. man bruger derefter. Med en 512/256 forbindelse kan
man hurtigt få brugt sine 4 gb.
Oprettelsesprisen på 995 kr., det er vist heller ikke helt billigt.
Hvis man downloader meget mere en 4 gb. så er der andre løsninger der er
billigere.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-02-02 20:19

"PW" <gnosis@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Oprettelsesprisen på 995 kr., det er vist heller ikke helt billigt.
> Hvis man downloader meget mere en 4 gb. så er der andre løsninger der er

Hvad er din point - at du har valgt en løsning som er for dyr til dig....???

Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : PW

Dato : 02-02-02 00:56

Nej, jeg har netop ikke valgt denne løsning da jeg synes at den er for dyr,
men jeg kunne forestille mig at der var andre der ikke var klar over hvor
lidt 4 gb er, og derfor kunne komme til at vælge en løsning som i længden
blev for dyr for dem.
Jeg har snakket med flere der tror at 4 gb nærmest er umulig at nå at
downloade på en måned, og de ville få en ubehagelig overraskelse når de
først blev tilsluttet. F.eks. skriver gal i deres orienterings blad at 4 gb
svarer til 18 timer surf i døgnet, så hvis man ikke er så god til
computer/internet og tal, bliver tilsluttet, og derefter begynder at
downloade alle de store ting, så var der nok en del der kunne have haft
glæde af en anden udbyder.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-02-02 10:41

"PW" <gnosis@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> computer/internet og tal, bliver tilsluttet, og derefter begynder at
> downloade alle de store ting, så var der nok en del der kunne have haft

4gb er rigeligt for lad os sige 90% af alle internetbrugere så det er nok
ikke helt rigtigt at mange vil blive overrasket...

ps skriv under det du kommentere gør det lidt mere overskueligt..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-02 14:19

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> skrev i en meddelelse
> 4gb er rigeligt for lad os sige 90% af alle internetbrugere så det er
nok
> ikke helt rigtigt at mange vil blive overrasket...

Men som andre tidligere har udtalt så kan de mindre brugere godt blive
overrasket den måned hvor de næsten ikke har downloadet, men har kigget
lidt på 'det der Big Brother'

Fra : Peter T.

Dato : 05-02-02 10:53

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> wrote in

> 4gb er rigeligt for lad os sige 90% af alle internetbrugere så det er
> nok ikke helt rigtigt at mange vil blive overrasket...

Findes der egentlig en offentlig undersøgelse/statistik eller lignende af
folks forbrug af internet, på internettet? Jeg tænker både på mængde af
overførte data og tid mm..

Curiousity killed the cat - da den hoppede ned i slagterens kødhakker. :)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 11:25

It seems Peter T. wrote:
>Findes der egentlig en offentlig undersøgelse/statistik eller lignende af
>folks forbrug af internet, på internettet? Jeg tænker både på mængde af
>overførte data og tid mm..

Jeg er ret sikker på, at betalingsformen er adfærdsregulerende.

Fx vil du nok se markant anderledes forbrugsmønstre hos en
Stofakunde ift. en ADSL flatrate-kunde med samme båndbredde.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter T.

Dato : 05-02-02 11:57

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in news:slrna5vcnu.4sf.spam@www.gid.dk:

> Jeg er ret sikker på, at betalingsformen er adfærdsregulerende.
>
> Fx vil du nok se markant anderledes forbrugsmønstre hos en
> Stofakunde ift. en ADSL flatrate-kunde med samme båndbredde.

Det er der helt sikkert ingen tvivl om. Men findes der offentligt
tilgængelige undersøgelser/statistikker af sådanne forbrugsmønstre?

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 12:16

It seems Peter T. wrote:
>Det er der helt sikkert ingen tvivl om. Men findes der offentligt
>tilgængelige undersøgelser/statistikker af sådanne forbrugsmønstre?

Jeg har ikke set nogen (altså offentligt tilgængelige).

Dog skal sådan en undersøgelse heller ikke være særlig gammel,
før den bliver utidssvarende.

Mht. den oprindelige påstand - at 4 GB/md skulle være nok for 90%
af brugerne - så vil jeg tillade mig at tvivle.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-02-02 20:01

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
> Mht. den oprindelige påstand - at 4 GB/md skulle være nok for 90%
> af brugerne - så vil jeg tillade mig at tvivle.

Jeg tror termen må være /acceptabel/ for 90% men mange vil uden tvivl
komme over såfremt de ikke holder øje.

Fra : Simon Skals

Dato : 05-02-02 21:12

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:

>Jeg tror termen må være /acceptabel/ for 90% men mange vil uden tvivl
>komme over såfremt de ikke holder øje.

Hvad der er acceptabelt er en underlig subjektiv størrelse, som
næppe er særlig interessant at diskutere.

Selv om man kan have sine tvivl, når man læser disse grupper, så
ville det trods alt nok være de færreste, som ligefrem ville
falde døde om, hvis de måtte undvære internet, og på den måde er
et forbrug på 0 jo også acceptabelt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>