Sortering æøå
Fra : Christian

Dato : 01-02-02 17:29

Jeg har lavet et SQL udtræk fra en database og får den til at sortere på et
teksfelt. Problemet er nu at den i denne sortering ikke kan placere "æ,ø,å"
rigtigt, da "æ" og "å" åbenbart opfattes som "a" - og "ø" opfattes
tilsyneladende som "o". Hvordan får man en korrekt sortering?

Mvh Christian

Fra : Claus O

Dato : 01-02-02 17:45

"Christian" <css@post7.tele.dk> wrote

> [...]
> rigtigt, da "æ" og "å" åbenbart opfattes som "a" - og "ø" opfattes
> tilsyneladende som "o". Hvordan får man en korrekt sortering?

Hvis Access:
http://groups.google.com/groups?q=sortering+group:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp+author:Claus+author:O&hl=da&selm=9viq11%2
41aa%241%40sunsite.dk&rnum=1
Claus

Fra : Christian

Dato : 01-02-02 23:05

Hej Claus - tak for linket. Ved i Access at vælge
Funktioner>Indstillinger>Generelt>Sorteringsrækkefølge = norsk/dansk og
derefter importere i ny database kom det til at virke!
Christian

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 02-02-02 00:06

"Christian" <css@post7.tele.dk> wrote in message
> Hej Claus - tak for linket. Ved i Access at vælge
> Funktioner>Indstillinger>Generelt>Sorteringsrækkefølge = norsk/dansk og
> derefter importere i ny database kom det til at virke!
> Christian

Indstillingen slår også igennem hvis du compacter eller repair'er databasen.

MVH
Allan Ebdrup, 10-4 ApS
ASP freelancer? http://www.ti-fire.dk

Fra : Christian

Dato : 02-02-02 11:44

Det prøvede jeg faktisk først men uden virkning.
Christian

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 02-02-02 16:32

> Det prøvede jeg faktisk først men uden virkning.
> Christian
>
> "Allan Ebdrup" <ebdrup@ti-fire.dk> wrote in message

> databasen.

Underligt, ifølge dokumentationen skulle det fungere, og det har fungeret
alle de gange jeg har gjort det. Hvad version af Access bruger du?

MVH
Allan Ebdrup
Messageboard? http://www.aspfastforum.com/aspfastforum/

Fra : Christian

Dato : 05-02-02 20:56

> [...]
>
> Underligt, ifølge dokumentationen skulle det fungere, og det har fungeret
> alle de gange jeg har gjort det. Hvad version af Access bruger du?

Jeg bruger Acces 2000 (9.0.2812)