HP LaserJet III, fejl 50
Fra : Simon Kristensen

Dato : 01-02-02 17:31

Hejsa,

Min chef smed subject i nakken på mig for det tilfælde at jeg kunne få
den til at virke. Den har stået under hans skrivebord i umindelige
tider. Jeg satte den til satte den op under Linux. Efter et par
minutters fiflen skrev den glad test-pages ud. Ark-føderen var i
stykker, så den tog jeg med ind til et par kolleger for at høre om de
havde nogen ide om, hvordan noget sådant kunne repareres. Da jeg kom
tilbage 10 min senere var der fejl "50 Service".

Jeg har læst mig frem til, at dette som regel skyldes fejl i fuseren
eller fejl i AC supply, men det forekommer mig besynderligt at dette
skulle opstå efter at printeren havde været tændt i 15 minutter. Jeg
ville have formodet at problemet eksisterede i forvejen og derfor
ville melde fejl med det samme. Er der nogen her, der kan komme med et
kvalificeret gæt på mit problem eller nogen, der med held har fikset
en fejl 50 på sådan et bæst?

På forhånd tak

Simon

--
The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the

Fra : Skufle

Dato : 01-02-02 18:42

Simon Kristensen <spam_me_senseless@simonsays.dk> wrote in

> [...]
> ville melde fejl med det samme. Er der nogen her, der kan komme med et
> kvalificeret gæt på mit problem eller nogen, der med held har fikset

Ja, det har jeg. Fejl 50 betuder defekt varme enhed, det kan være
varmelampen eller den føler der styrer varmen. Disse varme enheder kan dog
fåes i ombytning. Men det billigste vil være at få en brugt til stumper, der
er vist mange brugte, da mange skifter p.ga. at de generer ozon + dårlig
lugt på kontorerne.

Fra : Simon Kristensen

Dato : 04-02-02 11:28

Skufle <Skufle@forum.dk> writes:

> [...]
> er vist mange brugte, da mange skifter p.ga. at de generer ozon + dårlig

Tak for tippet. Jeg kommer don sikkert ikke til at købe nye dele til
dyret. Det er stadig Universitetets, og den skulle alligevel have
været smidt ud. Imidlertid virkede den af en eller anden grund igen
her til morgen. Den har nok bare trængt til weekend

Simon

Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 04-02-02 17:02

> [...]
> været smidt ud. Imidlertid virkede den af en eller anden grund igen
> her til morgen. Den har nok bare trængt til weekend

Det lyder som om at styringen til varmen er gået amok. Dvs. at når lampen
har varmet rullerne op til den ønskede temp. slukker den ikke igen, så er
det formodentlig varme sensoren der er kaput.

Steen