Sikre indhold kun at blive i mysql i 48 ti~
Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 15:20

Hvordan kan jeg sikre at noget kun bliver i en mysql database i 48 timer?

--
M.v.h Morten Jørgensen
Bannerbytte & tekstlinkbytte

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-02-02 15:24

"StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Hvordan kan jeg sikre at noget kun bliver i en mysql database i 48 timer?

Hver gang du sætter noget ind, så sørg for, at der også kommer et timestamp.
Når du så trækker ud igen, så tjek at timestampet er "nu minus 48 timer".

Med jævne mellemrum slettet du så alt, der er mere end 48 timer gammelt.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 15:51

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Med jævne mellemrum slettet du så alt, der er mere end 48 timer gammelt.

Hvilken funktion skal jeg så bruge til at lave det "timestamp" med?
Og hvordan tjekker jeg om det er 48 timer gammelt?

Kan jeg ikke lave noget, så når den fil at der tjekker om der findes noget
med en under 48 timer gammel "row" (Tja, hvad hedder sådan noget indhold
egentligt?) i databasen, at den så sletter alle som er over 48 timer gammelt
og hvordan?

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-02-02 16:07

> Hvilken funktion skal jeg så bruge til at lave det "timestamp" med?
> Og hvordan tjekker jeg om det er 48 timer gammelt?

Prøv at spørge i database-gruppen. :)

Du kan lave et felt, som automatisk bliver udfyldt med et timestamp, når du
indsætter nye rækker.

> [...]
> med en under 48 timer gammel "row" (Tja, hvad hedder sådan noget indhold
> egentligt?) i databasen, at den så sletter alle som er over 48 timer

Joh, det kunne man sådan set godt.
1) Slet alt der er over 48 timer gammelt
2) hent alt der er under 48 timer gammelt

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 16:36

> [...]
>
> Joh, det kunne man sådan set godt.
> 1) Slet alt der er over 48 timer gammelt
> 2) hent alt der er under 48 timer gammelt

Men hvordan gør man det i php?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-02-02 16:40

On Fri, 1 Feb 2002 16:36:09 +0100, "StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk>
wrote:

>Men hvordan gør man det i php?

Vil du lære PHP og MySQL, eller vil du have færdig produktionskode?

I MySQL-manualen, kig da på DATE-funktionerne og lignende felter. Så
ved du hvordan, du skal lave dine SQL-queries.

I PHP laver du så bare de SQL-queries i dine mysql_query()-funktioner.

--
- Peter Brodersen

Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 17:18

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Vil du lære PHP og MySQL, eller vil du have færdig produktionskode?

Jeg lærer også en masse af at få en færdig kode. Men jeg vil da også godt
selv lave det...
Det jeg ikke har forstået er om jeg skal vælge at indsætte tiden via. time()
eller bruge en af mysql´s funktioner...
Hvordan trækker jeg så noget fra? og tjekker hvor gamle at de er?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-02-02 17:22

On Fri, 1 Feb 2002 17:18:07 +0100, "StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk>
wrote:

>Det jeg ikke har forstået er om jeg skal vælge at indsætte tiden via. time()
>eller bruge en af mysql´s funktioner...
>Hvordan trækker jeg så noget fra? og tjekker hvor gamle at de er?

Her kan det anbefales at læse MySQL-dokumentationen - fx afsnittet
"Date and Time Functions":

http://www.mysql.com/doc/D/a/Date_and_time_functions.html

--
- Peter Brodersen

Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 18:43

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> Her kan det anbefales at læse MySQL-dokumentationen - fx afsnittet
> "Date and Time Functions":

Jeg fandt ud af noget med time()

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-02-02 02:50

"StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk> skrev

> Jeg lærer også en masse af at få en færdig kode. Men jeg vil da også godt
> selv lave det...

Dine spørgsmål her i gruppen tyder ellers ikke på at der er hold i
ovennævnte påstande

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 02-02-02 02:07

$olddateudate = time()-60*3; <-- ret dette så det passer

$sql="DELETE FROM et_sted WHERE date < '$olddateudate'";

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-02-02 15:24

"Klaus Rene Hansen" <news_SPAM_@Sconk.DK> wrote in message

> $olddateudate = time()-60*3; <-- ret dette så det passer
>
> $sql="DELETE FROM et_sted WHERE date < '$olddateudate'";

Er det ikke bedre at bruge SQL-serverens tid? Altså via NOW() ?

Det er jo dens tid der står i timestamp-felterne...

--
Mvh. Mogens
Bach.scient. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!