Fortsætte udtræk med while?...
Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 14:49

Jeg er igang med at lave et system som kan sortere alle mine linkbytte
partnere efter hvor mange hits at de sender til min side, så den der sender
flest hits kommer til ligge bedst...
Men da jeg har delt dem op så den viser 9 partnere i toppen af min side og
resten nederst på min side.
Til det neders på min side bruger jeg denne kode:

$antalpartnere = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM partnere");
$antalpartnere2 = mysql_fetch_array($antalpartnere);
$antalpartnere3 = $antalpartnere2[0]-9;
echo " :: ";
$partnere = mysql_query("SELECT * FROM partnere ORDER BY hitsind limit
$antalpartnere3");
while ($partnere2 = mysql_fetch_array($partnere)) {
if ($partnere2[fed] == 1) {
echo "<a
:: ";
} else {
echo "<a
href=partnere.php?funk=klik&id=$partnere2[id]>$partnere2[titel]</a> :: ";
}
}

Øverst prøver den på at finde ud af hvor mange partnere at der ialt er i
systemet og så har jeg fundet ud af at der kan være 9 i toppen. Derfor
trækker den 9 fra og får f.eks. 3.
Så vil den lave et limit så den kun tager 3 af dem og sætter ind.
Dog kan jeg så ikke bruge DESC da jeg skal tage resten af dem som ikke er
taget.
Men så kommer den side som har sendt færrest hits til at stå til venstre på
siden, hvor det i toppen var omvendt...

Hvordan kan jeg vende resultatet om igen og findes der en smartere måde at
lave det hele på?

PS: Det kan godt være at jeg dropper det med i 9 på et tidspunkt og bare
vælger at dividere med to så der kommer lige mange både øverst og nederst...

--
M.v.h Morten Jørgensen
Bannerbytte & tekstlinkbytte

Fra : Morten Poulsen

Dato : 01-02-02 15:12

In article <3c5a9ce3$0$89076$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk> wrote:
> Så vil den lave et limit så den kun tager 3 af dem og sætter ind. Dog
> kan jeg så ikke bruge DESC da jeg skal tage resten af dem som ikke er
> taget.

hvis du giver LIMIT to argumenter bruger den det foerste som offset og
det anden som limit - fx "LIMIT 9,3" springer den 9 foerste over, og
tager de tre naeste.

mvh
Morten

--
Morten Poulsen <morten@afdelingp.dk>
http://www.afdelingp.dk/

Thus spake the master programmer: "Let the programmers be many and the
managers few -- then all will be productive."

Fra : StartLinket.dk

Dato : 01-02-02 16:00

"Morten Poulsen" <morten@afdelingp.dk> wrote in message
> hvis du giver LIMIT to argumenter bruger den det foerste som offset og
> det anden som limit - fx "LIMIT 9,3" springer den 9 foerste over, og
> tager de tre naeste.

Jeg takker... Nu virker det bare så fint som det kan! he he...