Nslookup... DNS-problemer
Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-02-02 12:08

Davs

Der er vist lidt rod med vores DNS-server (som også er domænekontroller,
w2000 server).
Når man bruger kommandoen "nslookup" får man følgende meddelelse:

X:\>nslookup
*** Can't find server name for address 172.16.xxx.xxx: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Default Server: UnKnown
Address: 172.16.xxx.xxx

Arbejdsstationen i dette tilfælde er en XP, men det er det samme med w2000.

Hvad skal jeg gribe og gøre i??

Jørgen

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-02-02 14:36

> Der er vist lidt rod med vores DNS-server (som også er domænekontroller,
> w2000 server).
> Når man bruger kommandoen "nslookup" får man følgende meddelelse:

til at starte med, lad være med at bruge nslookup.... brug "dig".. du kan
sikkert finde det på isc.org i en windows version

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : ..::jmj::..

Dato : 01-02-02 15:05

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse

> til at starte med, lad være med at bruge nslookup.... brug "dig".. du kan
> sikkert finde det på isc.org i en windows version

Undskyld, jeg tror kæden sprang af...
Altså: jeg ved ikke hvad du mener.. ("dig")??!!

Problemet er jo IKKE nslookup, men det den rapporterer:
serveren ikke (?) er registreret i DNS.

Jørgen

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 01-02-02 17:54

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
> Undskyld, jeg tror kæden sprang af...
> Altså: jeg ved ikke hvad du mener.. ("dig")??!!
Dig (udtales på engelsk) er et unix program...

Mvh
jacob