Check inden indsættelse i database
Fra : Lars Nedergaard

Dato : 01-02-02 10:20

Hello
jeg har en ASP side hvor man kan bestille et mødelokale på en dato i et
tidsrum, jeg kunne godt tænke mig at der var en for for validering så
man ikke kunne bestille lokalet "fra klokken" hvis det var optaget "til
klokken" altså at tidspunket ikke overlappede.
Jeg har kun fået den til at checke for dato men det virker ikke da det
ikke er hele dagen lokalet bliver brugt, skal kun checke på klokken på
en given dato.
Her er koden ren inden jeg begyndte

<%
Set Conn = Server. bla bla
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Addny = "Select * From tblbestil"

RecSet.Open Addny, Conn, adOpenStatic, adLockOptimistic

RecSet("navn") = Request.Form ("navn")
RecSet("mail") = Request.Form ("mail")
RecSet("afdeling") = Request.Form ("afd")
RecSet("dato") = Request.Form ("dato")
RecSet("f_klokken") = Request.Form ("f_kl")
RecSet("t_klokken") = Request.Form ("t_kl")
RecSet("note") = Request.Form ("note")

RecSet.Update
RecSet.Close
Conn.Close
%>

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 01-02-02 23:59

"Lars Nedergaard" <lane@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> man ikke kunne bestille lokalet "fra klokken" hvis det var optaget "til
> klokken" altså at tidspunket ikke overlappede.

Hej Lars
Kig på BETWEEN i SQL
http://www.w3schools.com/sql/sql_between.asp
MVH