Erfaringer med Telmore?
Fra : Jan Ehlers Pedersen

Dato : 29-12-00 00:39

Hej
Jeg overvejer at skifte til det nye teleselskab Telmore, som tilbyder
taletidskort m. 1,25 kr. i minutpriser. Det lyder næsten for godt til
at være sandt. Er der nogle som har erfaringer med dette selskab?
/Jan

Fra : Henning

Dato : 29-12-00 09:08

On Thu, 28 Dec 2000 23:39:07 GMT, janehlers@usa.net (Jan Ehlers
Pedersen) wrote:

> [...]
>taletidskort m. 1,25 kr. i minutpriser. Det lyder næsten for godt til
>at være sandt. Er der nogle som har erfaringer med dette selskab?

Det er ikke taletidskort, men almindeligt abonnement, som bare er
gratis.
De bruger TeleDanmarks net, så teknisk skulle der ikke være problemer.

Henning

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 29-12-00 12:14

"Jan Ehlers Pedersen" <janehlers@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> taletidskort m. 1,25 kr. i minutpriser. Det lyder næsten for godt til
> at være sandt. Er der nogle som har erfaringer med dette selskab?

Jeg har haft Telmore en dag, og dette er mine erfaringer indtil videre. Mit
tidligere abonnement var sonofon variant.

Pris:
Pris er ligeså billigt som Variants billigste gruppe. SMS er 40 øre, hvilket
10 øre billigere end Variant. Abonnement er 0,- kr, hvilket er 75,- kr
billigere end Variants trin 3
Telmore har ingen hjemmezone, så det er dyrere for mig at ringe fra
mobiltelefon til fastnet hjemmefra.

Gejl:
Ændring af netoperatørlogo virker. Det gjorde det ikke med Sonofon.
Der er i sagens natur ingen Gismo-menu, Så nu kan jeg ikke få dårlige
vittigheder sendt til min telefon på alle tider af døgnet. (oh well).

Diverse:
SIM kortet kan indeholde 200 telefonbog-entries, i stedet for 100 med
Sonofon.
Man kan med Telmore se sin saldo, med 24 timers forsinkelse på internettet.

Som sagt har jeg kun haft SIM-kortet en (1) dag, så evt. problemer kan nå at
komme endnu. Indtil videre vil jeg tillade mig at kalde Telmore for danmarks
billigste netoperatør.

Med venlig hilsen,
Henrik Schmidt

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-12-00 00:28

Hej...

> [...]

>taletidskort m. 1,25 kr. i minutpriser. Det lyder næsten for godt til
>at være sandt. Er der nogle som har erfaringer med dette selskab?

Jamen det er rigtigt Og du kan roligt købe et abonnment dér, det
fungerer perfekt og helt uden problemer...
--
M.v.h. Ole

Fra : Fisker

Dato : 30-12-00 00:58

Har haft Telmore lige siden de startede.

Har fungeret upåklageligt - det bedste abb. jeg har haft til dato (har haft
mobil i fem år).

\Mandal

Fra : JacWin

Dato : 30-12-00 12:09

Personligt sybes jeg det lyder som et lidt underligt firma, har du læst
under vilkår ?

Jeg citer lige lidt:

Abonnementet koster ikke noget - men krav om minimumsforbrug
Du betaler ikke abonnement for TELMORE Free, kun for dit forbrug. Det
forudsættes dog, at du har et forbrug (alm. samtaler og SMS) på mindst 75
kr. over 3 måneder. Hvis dit forbrug på et tidspunkt er under 75 kr. for den
foregående 3 måneders periode har TELMORE ret til at opsige dit abonnement
med 1 måneds varsel.
Forudbetaling
Som kunde hos TELMORE betaler du forud for dit forbrug af taletid. På din
personlige side på Internettet indsætter du penge på din taletidskonto med
Dankort eller VISA/Dankort.

citat slut

Jeg vil ikke kunne leve med en risiko om at min telefon blev opsagt pga for
lidt snakkeri, men det er en personlig sag

Med Venlig Hilsen

Jacob Winther

Fra : Fischer

Dato : 30-12-00 14:01

> Jeg vil ikke kunne leve med en risiko om at min telefon blev opsagt pga
for
> lidt snakkeri, men det er en personlig sag

Jeg er FULDSTÆNDIG enig. Det er en tåbelig regel.

De skulle da heller gøre noget i retning af Telefona og Telepassport og lave
dette om til:
"Hvis dit forbrug på et tidspunkt er under 75 kr. for den foregående 3
måneders periode har TELMORE ret til at opkræve et minimumsbeløb på 75 kr".

(F)

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 30-12-00 18:10

"JacWin" <jacwin75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> personlige side på Internettet indsætter du penge på din taletidskonto med

....hvilket svarer til 40 sekunders brug om dagen.

> Jeg vil ikke kunne leve med en risiko om at min telefon blev opsagt pga
for
> lidt snakkeri, men det er en personlig sag

Hvis du taler mindre end en time fordelt på tre måneder, er et taletidskort
vel ideelt. Eller måske en telefonboks

Med venlig hilsen,
Henrik Schmidt

Fra : +* Trinity *+

Dato : 30-12-00 18:53

Du bliver jo heller ikke "opsagt" du vil først få en mail/forespørgsel, om
du vil ændre abonnement, eller opsige abonnementet. Så bare rolig, der er
ikke noget med at de sidder og kigger på uret - NU! er der gået 3 mdr. og
han har kun talt for 74,50, så fra i morgen er telefonen spærret ....

held og lykke
Ps. Bruger af Telmore, uden problemer

Dj Koch / Trinity
ICQ: 210224743
koch@hansen.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-12-00 19:01

+* Trinity *+ skrev:

>Du bliver jo heller ikke "opsagt" du vil først få en mail/forespørgsel, om
>du vil ændre abonnement,

Ændre abonnement? Til hvad? Har Telmore forskellige produkter?

>eller opsige abonnementet. Så bare rolig, der er
>ikke noget med at de sidder og kigger på uret - NU! er der gået 3 mdr. og
>han har kun talt for 74,50, så fra i morgen er telefonen spærret ....

Nej, jeg undrer mig bare over, at de ikke automatisk tager de 75,- i
kvartalen, hvis man ikke har snakket for dem, og så bare lade
abonnementet fortsætte.
--
Godt nytår!
/Lasse

Flere besøgende til din side, og lidt penge oven i hatten...
http://tjenpenge.com/

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 30-12-00 22:00

> [...]
> taletidskort m. 1,25 kr. i minutpriser. Det lyder næsten for godt til
> at være sandt. Er der nogle som har erfaringer med dette selskab?

Hej!

Jeg har ingen erfaringer med Telmores kundeservice, men hvis man går ind på
www.teleprisguide.dk så er Telmore billigst hvis man taler fra 1-3 minutter
hver dag, og de har stadig en fornuftig pris hvis man taler 5 minutter hver
dag (og i denne sammenligning indgår ikke SMS'er, som kun koster 40 øre pr
stk.)

Så for os der ikke taler helt vild meget, eller for dem der skriver mange
SMS'er, må Telmore da være ideelt.

MVH Morten.

Fra : Fischer

Dato : 31-12-00 08:10

> Så for os der ikke taler helt vild meget, eller for dem der skriver mange
> SMS'er, må Telmore da være ideelt.

Der er stadig en helt specielt problem med Telmore - der kræves et dankort.
Det er ikke noget problem for de fleste, men for os få der ikke har et
dankort er Telmore ikke en mulighed.

(F)

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 31-12-00 11:35

"Morten K. Nielsen" <mkn@FJERN-DETTEforum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

hver
> dag (og i denne sammenligning indgår ikke SMS'er, som kun koster 40 øre pr

Jeg kan ikke få telestyrelsens priseksempler til at hænge sammen... De
abonnementer, der ligger foran Telmore, er i høj grad afhængig af, hvornår
du ringer, og hvem du ringer til. Mest markant er Telia, hvor minutprisen er
0,95 kr, men kun hvis du ringer indenfor Telias net, ellers koster det 1,95
kr. En af de gode ting ved Telmore er, at abonnementet er gennemskueligt.
Det koster 1,25 pr. minut slut færdig

> Så for os der ikke taler helt vild meget, eller for dem der skriver mange
> SMS'er, må Telmore da være ideelt.

Det kan også billigt, når man ringer mere, afhængigt af ens vaner.

mvh,
Henrik Schmidt