Overførelse af værdi
Fra : Hans

Dato : 01-02-02 08:32

Jeg har en værdi fra et formfelt som jeg skal have overført til
en anden side. Det er normalt ikke noget problem men navnet i
dette tilfælde bliver dannet udfra et id:

<input type="text" name="antal<% = rs_record("id") %>" size="2"
class="forms" style="width: 20; font-family: verdana; font-size:
9px;" value="1">

Normalt vil det vel bare være request.form("antal")

men hvad nu når der er "asp" i name-feltet ???

Med venlig hilsen

Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Henriksen

Dato : 01-02-02 09:59

"Hans" <hcj@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
> 9px;" value="1">
>
> Normalt vil det vel bare være request.form("antal")
>
> men hvad nu når der er "asp" i name-feltet ???

Du må jo regne med at det er ren html du ser til sidst. Dvs hvis
rs_record("id") indeholder 1, så bliver navnet på feltet antal1.

Så det du skal lave er request("antal1"). Du kan gøre det hvis du ikke ved
hvilket id det er der bliver ført med over lave et hidden felt hvor du
indsætter den rene rs_record("id"). På den måde skal du først læse det felt
og derefter benytte

request("antal" & request("id"))

--
Niels Henriksen

Fra : Hans

Dato : 01-02-02 10:09

Hej Niels

Jeg tror ikke jeg har forklaret mig særligt godt

jeg prøver lige igen...

På default.asp siden kommer der en rækker varer som hentes fra en database.

Til hver vare er der en afkrydsningsboks - med teksten "bestil online" ved
siden af er der et formfelt hvor brugeren kan indtaste det antal man ønsker
at købe.

Dette formfelt hedder "antal+id" for at gøre dette unikt for hver vare har
jeg i name feltet skrevet name="antal<% = rs_record("id") %>"

Når så man trykker bestil - sendes disse værdi videre til bestil.asp

Her vises de vare man har krydset af (det virker også fint).

Men problemet kommer når jeg skal have antallet med som kunden har valgt??

Hvis jeg f.eks. skriver <% = request.form("antal1")%> henter den det antal
som brugeren har valgt ved varen som har id=1

Det vil sige at alle varer bliver ganget med det samme antal.

Det ville virke hvis du kan omforme denne sætning - for det kan jeg ikke ,-)

<% = request.form("antal <% = objRS("id") %>") %>

Men jeg ved ikke hvordan man skriver det når der i princippet skal være en
ASP sætning inde i en anden..

Håber det giver en lille smule mening

Hilsen

Hans

Fra : Hans

Dato : 01-02-02 10:10

Hej Niels

Fra : Hans

Dato : 01-02-02 10:07

Hej Niels

Fra : Hans

Dato : 01-02-02 10:53

Hej Niels
jeg har fået det til at virke på følgende måde:

<%
dim test
test = request.form("antal" & objRS("id"))
%>
<%Response.write (objRS("pris") * test)%>

men jeg har lige et andet spørgsmål.

Hvordan får jeg lagt værdierne sammen ?????

da <%Response.write (objRS("pris") * test)%>
giver den samlede værdi på de enkelte varer - vil jeg gerne have en total
sum??

Fra : Niels Henriksen

Dato : 01-02-02 15:13

> [...]
>
> da <%Response.write (objRS("pris") * test)%>
> giver den samlede værdi på de enkelte varer - vil jeg gerne have en total

Du har en variabel du nulstiller først... inTotal = 0. Den bruger du så til
at tilføje hvert enkelt tal.... inTotal = inTotal + request("objRS("pris"))

Niels

Fra : Hans

Dato : 02-02-02 14:01

Niels Henriksen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Hans" <hcj@mail.sonofon.dk> wrote in message

&gt; > dim test
&gt; > test = request.form("antal" & objRS("id"))
&gt; > %>

> Du har en variabel du nulstiller først... inTotal = 0. Den bruger du så til
> at tilføje hvert enkelt tal.... inTotal = inTotal + request("objRS("pris"))
>
> Niels

Tusind tak

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-02-02 14:08

Hans wrote in news:a3gnti$kor$1@sunsite.dk:

[snip 26 linier]
> Tusind tak

Hej Hans.

Du må gerne klippe lidt i det du svarer på, så du ikke medsender 25 linier
for at skrive "tak" ... Evt må du gerne bruge 30 sekunder på at skimme
siden http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

:)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt