mange fejl med forskellig mærke ram - noge~
Fra : n/a

Dato : 31-01-02 22:35

jeg har et EP-8k7a+ bundkort, da jeg købte maskinen var den monteret med 256
mb apacer ddr pc 2100 ram.
Jeg købte for nylig (i dyre domme) 256 mb noname, og efterfølgende lavede
maskinen mange fejl/crash. Er der nogen der kan hjælpe med noget feedback?

Mine egne forslag:
- kunne det være varme? (det sker først efter ca. 10 minutter)
- Har jeg indstillet et eller andet i min bios forkert? (jeg har læst et
indlæg på et tidspunkt, men kan ikke huske hvad det helt præcist gik ud på)
- Mit MB kan ikke køre de to forskellige mærker ram sammen.
- Det nye ram er defekt (Jeg har endnu ikke prøvet at skifte mellem dem, jeg
ved kun at det virker igen, når jeg tager den nye "stang" ud.)

Håber på nogle gode kommentarer!

MVH Kim

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 22:41

"n/a" <N@A.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ved kun at det virker igen, når jeg tager den nye "stang" ud.)

Hvad er det for noget ram, og har du prøvet det i en anden maskine?

--
Mvh Jesper (Deaster)
"Jeg er en frisk dreng på 15 og er BØSSE, men

Fra : Jæver

Dato : 31-01-02 22:48

Jeg ved ikke noget om ddr pc ram. Men mon ikke det
er det samme som med alm. sd ram? På nogle bundkort
kan 2 forskellige mærker resulterer i blå skærm osv.
Prøv kun med den nye! Kan den køre alene?
Jeg kører kun med samme rammærke efter en del dårlige erfaringer.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-01-02 23:00

"n/a" <N@A.com> wrote in message
> [...]
> maskinen mange fejl/crash. Er der nogen der kan hjælpe med noget feedback?

1. Smut en tur forbi: http://www.teresaudio.com/memtest86/
2. Test blokkene
3. Retunér RAM'en (hvis den er defekt) til forhandleren og bed om en ny.

--
- Lars
http://opera.no - the fastest browser on earth!

Fra : Mick Johansen

Dato : 01-02-02 05:52

Hejsa,

Har oplevet næsten samme symptomer på samme mobo - MEMTEST86 viste fejl i
modulerne. Det viste sig, at en BIOS-opdatering fixede problemet.

Med venlig hilsen
Mick Johansen