Sikkerhed med en adsl Netexpress forbindel~
Fra : Kasper Kj. Pagels

Dato : 31-01-02 21:58

Hej

Jeg har lige fået netexpress - jeg har en XP'er og en router SpeedStream.
Hvilken firewall er bedst at benytte for at sikkerheden bliver god. Er XPs
firewall okay og hvad med routerens?

Hilsen Kasper.

Fra : Kent Friis

Dato : 31-01-02 22:00

Den Thu, 31 Jan 2002 21:58:06 +0100 skrev Kasper Kj. Pagels:
> [...]
>Hvilken firewall er bedst at benytte for at sikkerheden bliver god. Er XPs

Jeg ville personligt stole mere på Routerens filter-funktion kombineret
med NAT (default opsætning), end jeg ville stole på XPs "firewall".

Mvh
Kent
--
Whatever I said, Whatever I did I didn't mean it
I just want you back for good

Fra : Kasper Kj. Pagels

Dato : 01-02-02 15:49

NAT (default opsætning) er det på routeren eller et specielt program? Jeg er
ny indenfor emnet. Hvordan opsætter man routeren korrekt - har hørt det er
temmelig kompliceret - man kan jo ikke benytte Norton Firewall til en XP
maskine, vel?

Kasper.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-02-02 16:20

Kasper Kj. Pagels wrote:

> NAT (default opsætning) er det på routeren eller et specielt program? Jeg er

Begge dele, men i dit tilfælde nok i routeren.

Se, http://proaccess.jth.net/

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-02-02 18:43

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

> Jeg ville personligt stole mere på Routerens filter-funktion kombineret
> med NAT (default opsætning), end jeg ville stole på XPs "firewall".

P.g.a. erfaringer eller blot almindelig Windows-bashing?

mvh
Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-02 19:01

Den Fri, 1 Feb 2002 18:42:49 +0100 skrev Jan Boegh:
>"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

>P.g.a. erfaringer eller blot almindelig Windows-bashing?

Erfaring med at Microsoft og sikkerhed ligger meget langt fra hinanden.

Mvh
Kent