Brugersystem ved brug af cookies... Hvorda~
Fra : StartLinket.dk

Dato : 31-01-02 22:13

Hvordan laver jeg et brugersystem hvor at man forbliver logget ind i lang
tid efter?
Så skal jeg vel bruge cookies, men hvordan gøres det?
Er der nogen der kan komme med et eksempel?

--
M.v.h Morten Jørgensen
Bannerbytte & tekstlinkbytte

Fra : -Martin-

Dato : 01-02-02 00:52

den Thu, 31 Jan 2002 22:12:45 +0100 skrev "StartLinket.dk"
<tbd@mailme.dk> :

>Hvordan laver jeg et brugersystem hvor at man forbliver logget ind i lang
>tid efter?
>Så skal jeg vel bruge cookies, men hvordan gøres det?
>Er der nogen der kan komme med et eksempel?

if ($HTTP_COOKIE_VARS["cookienavn"]) {
print $navn." er logget ind";
} else {
print "Log ind";
print "<input type='text' name='navn'>";
}

if (form) {
setcookie("cookienavn",$navn,time()+*);
}

* = Her skrives hvor mange sekunder du må være logget ind!

PS: Så anbefaler jeg at bruge sessions (lidt ala cookie) men de
slettes efter en hvis tid den er ubrugt *og kun lave cookies hvis man
ønsker at kunne gemme ens brugernavn og kodord!