Barbering
Fra : Michael Thomsen

Dato : 31-01-02 20:43

Hej

Jeg har et problem, når jeg barbere mig får jeg knupper i hele ansigtet, er
der noget jeg kan gøre for ikke at få det, knupperne udvikler sig til
bumser, og det er meget grimt.

Mvh Michael

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-01-02 21:00

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
> [...]
er
> der noget jeg kan gøre for ikke at få det, knupperne udvikler sig til

det er ikke bumser... men skægpest.....
du kan afhjælpe det enten ved at lade være med at bruge skarber ( og i
stedet bruge elektrisk barbermaskine) eller Hvis din skægvækst sådan, at du
foretrækker en skraber, må du skifte barberblade meget ofte.
Vær meget omhyggelig med at vaske ansigtet et par gange om dagen med en mild
sæbe og brug separat håndklæde til ansigtet.
du kan samtidig bruge en decinficerende creme på kinderne... feks fucidin 2%
som kan fås på recept.....
Ved lette angreb kan symptomerne afhjælpes ved at rense huden med
klorhexidinopløsning

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 31-01-02 21:41

Et tillægs spørgsmål.

Kan man få noget til at gøre ens skæg blødere?

Mvh Michael

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-01-02 22:11

> Et tillægs spørgsmål.
>
> Kan man få noget til at gøre ens skæg blødere?

i hvilken forbindelse??
altså skal det være et fast skæg du gerne vil have blødere eller er det for
at blødgøre det skæg du vil tage af??

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-02-02 00:37

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Et tillægs spørgsmål.
>
> Kan man få noget til at gøre ens skæg blødere?

Hvis du vil have skægget blødere, inden du barberer dig med skraber, kan du
tage et brusebad først...brug også evt. lotion efter shampooen - det er i
hvertfald min erfaring, at det virker godt for huden...
Hans

Fra : Michael Thomsen

Dato : 01-02-02 11:52

Mange tak til jer alle.

Hvad nu. Jeg har en MEGET hurtig skæg vækst. så hvis jeg barbere mig om
morgenen kan man se igen om aftenen at det er gruet. Kan man gøre noget for
at ens skæg stubber er mere bløde?

Jeg har lige været på apoteket efter fucidin 2% så nu er jeg spændt på
hvordan det virker!

Mvh Michael

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-02-02 15:56

> [...]
>
> Hvad nu. Jeg har en MEGET hurtig skæg vækst. så hvis jeg barbere mig om
> morgenen kan man se igen om aftenen at det er gruet. Kan man gøre noget

egentlig ikke når det bare er stubbene.... dit skæg vokser med den hastighed
det nu vokser.... du kunne evt købe dig en elektrisk maskine og lige tage
kinderne engang i løbet af eftermiddagen.... det er der flere mænd der
gør....

> Jeg har lige været på apoteket efter fucidin 2% så nu er jeg spændt på
> hvordan det virker!

det håber jeg..... giv lyd om hvordan det går...