Køb af ide controller
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 31-01-02 18:32

Jeg skal købe en promise ide 100 controller. På edbpriser har de både kit
og bulk hvad skal man gå efter ved controllere. System er winxp prof og
sikkert også linux på et tidspunkt.

P.S Er der forskel på ide 66/100 kabler og ide100 kabler?

--
Med venlig hilsen Esben
for svar over email fjern _slet_

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-01-02 18:41

Bulk er normalt controlleren i en pose uden mere. Kit eller Retail er ofte
med kabler. Da kablerne nogen steder koster op til 300 kr (andre steder
under 100 kr for de samme kabler uden plasticpose og stregkode), kan det
godt betale at overveje kit løsningen.

Der er ingen nævneværdig forskel på ATA66/100/133 kabler, men som Kim Jensen
skriver skal der ifølge specifikationen benyttes en anden type plastic, but
who cares?! Jeg benytter 70 cm ATA100 kabler uden problemer (i øvrigt købt
af Kim).

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen