Noise Control MagicWhisper Box
Fra : Peter Koch

Dato : 31-01-02 13:53

Hej NG !

Jeg overvejer at købe et NoiseControl lyddæmpet kabinet med MagicWhisper
Box. Er der nogen der har erfaring med dette?

Er det pengene værd frem for at støjdæmpe sit eksisterende kabinet med
støjdæmpende plader (har et AOpen HQ08)?

Hilsen Peter

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 31-01-02 14:06

"Peter Koch" <peter@kofod-koch.dk> wrote in message

Generelt vil jeg anbefale at benytte dk.edb.hardware.overclocking - den
bruges også meget til diskussion om støjdæmpning.

> Jeg overvejer at købe et NoiseControl lyddæmpet kabinet med
MagicWhisper
> Box. Er der nogen der har erfaring med dette?

Ikke endnu, men jeg har et Noisecontrol kabinet som jeg regner med at
opgradere med det nye Magic Fleece dæmpningsmateriale + den der Magic
Whisper box. Jeg har ikke helt besluttet mig for hvornår jeg opgraderer,
men jeg skal helt sikkert have opgraderet min PC (nyt bundkort, CPU,
grafikkort, etc.) i løbet af foråret.

> Er det pengene værd frem for at støjdæmpe sit eksisterende kabinet med
> støjdæmpende plader (har et AOpen HQ08)?

Det nytter ofte ikke så meget blot at støjdæmpe feks. CPU køleren eller
PSU blæseren - man er nødt til at støjdæmpe hele vejen rundt:
- Alle blæsere (PSU, CPU, grafikkort, andre?)
- Vibrationer, primært fra harddiske.

Sørg desuden for at købe støjsvage produkter - feks. er der stor forskel
på harddiske - Seagate er AFAIK de mest støjsvage IDE diske du kan købe
i øjeblikket.

Tag et kig forbi www.webconsult.dk - de har flere gode artikler osv. om
støj og hvordan man dæmper det.

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 31-01-02 22:08

Hej

"Peter Koch" <peter@kofod-koch.dk> wrote in message
> Hej NG !
>
> Jeg overvejer at købe et NoiseControl lyddæmpet kabinet med MagicWhisper
> Box. Er der nogen der har erfaring med dette?

Jeps, jeg har erfaringer.
Det der larmer mest i mit system er den 19 Db pabst jeg har til at suge luft
ud af kabinettet med.
Magic whisper Box dæmper _meget_ støjen fra diverse blæsere, men husk der er
harddisk, CPU køler, chipsæt køler der også larmer.

Jeg har skåret en køleprofil op fra en compaq 200 MHz, og sat den på
bundkortet i stedet for chipsæt køleren, og resten af køleprofilet har jeg
sat på mit GF2 kort sammen med en 12 DB pabst. Det ser ret vildt ud, men det
virker.

Den dag jeg får et digicam kommer der billeder af det på nettet.

> Er det pengene værd frem for at støjdæmpe sit eksisterende kabinet med
> støjdæmpende plader (har et AOpen HQ08)?

Du kan komme _meget_ langt med pladerne du kan købe. Jeg gad bare ikke mere
mit gamle kabinet og en skod strømforsyning.

Jeg er ikke kommet af med støjen fra min PC 100 % endnu, men det er til at
holde ud....
Kæmper stadig lidt med at komme af med varmen i systemet, selvom jeg har et
par blæsere sat til.

/Kristian

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 01-02-02 17:41

Du skal også huske på, at når du køber et NoiseControl kabinet får du et
kabinet konstrueret specielt til at bruge harddisk-rammer og lyddæmpende
foring (det være sig kork eller MagicFleece). Du kan godt bruge begge dele i
et alm. kabinet, men afhænigt af hvor mange ting du vil have i, kan jeg
forestille mig at pladsen KUNNE blive lidt trang...Og så skal man jo også
bruge en ledig 5.25" plads til en harddisk-ramme...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-02-02 17:53

> Du skal også huske på, at når du køber et NoiseControl kabinet får du et
> kabinet konstrueret specielt til at bruge harddisk-rammer og lyddæmpende
> foring (det være sig kork eller MagicFleece).

Mit NC big atx er nu ikke "noget særligt". Bevares det er da et
velkonstrueret kabinet men dem er der mange af på markedet. Det der gjorde
at jeg købte det og ikke et andet var at jeg kunne få det med
dæmpningsplader monteret og en støjsvag psu så jeg ikke selv skulle være for
kreativ

/A

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 01-02-02 18:39

> [...]
> at jeg købte det og ikke et andet var at jeg kunne få det med
> dæmpningsplader monteret og en støjsvag psu så jeg ikke selv skulle være

Tja...det kan da godt være noget af det er ren hype fra Webconsult's
side...Jeg HAR bestilt mit kabinet, så...:)

Fra : Peter Koch

Dato : 01-02-02 23:06

> [...]
er
> harddisk, CPU køler, chipsæt køler der også larmer.

Når du siger at din 19Db blæser larmer mest - betyder det så at den støjer
meget? Jeg troede at 19Db var nærmest lydløst. Kan man evt. nøjes med en
12Db hvis man ikke lige har et vildt Geforce og en mega CPU (jeg køber snart
et Matrox G450 og har "kun" en T-bird 900).

> Du kan komme _meget_ langt med pladerne du kan købe. Jeg gad bare ikke
mere
> mit gamle kabinet og en skod strømforsyning.

Jeg har en Silent System low-noise strømforsyning og CPU blæser der har
kostet mig en bondegård, så jeg tror at jeg forsøger at dæmpe mit udemærkede
AOpen HQ08 kabinet med en omgang Magic Fleece.

Hilsen Peter

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 02-02-02 00:10

"Peter Koch" <peter@kofod-koch.dk> wrote in message

Ja, sagtens, men læs på www.webconsult.dk under nyheder der står der noget
om brug af blæsere og magic whisper box.
Jeg kan god høre forskel når jeg kører med min 19 Db pabst og når jeg ikke
kører med den.

> [...]
udemærkede
> AOpen HQ08 kabinet med en omgang Magic Fleece.

Havde selv noget kork plade/støjdæmpende kork, eller noget. samt en silent
system strømforsyning. Det sidder nu i mit server kabinet... Manglede bare
den whisper box. Den tager im og væk en del støj.

/Kristian