Høj temperatur på T-bird
Fra : Peter Koch

Dato : 31-01-02 13:47

Hej NG !

Jeg har T-Bird 900MHz med en CPU køler fra Silent Systems. Mit system kører
klippestabilt, men min CPU temperatur er helt oppe på 74 grader ved idle, og
81 ved CPU-tunge opgaver. Mit bundkort er et Asus og jeg måler med Asus
Probe programmet der følger med. Den skal op på 86 grader før Asus Probe
sender alarm ud - så højt har den aldrig været oppe.

Kan det virkelig være rigtigt at temperaturen er så høj, eller kan mit
system måle en forket temperatur?!?

Hilsen Peter

Fra : Wizeguy

Dato : 31-01-02 13:52

"Peter Koch" <peter@kofod-koch.dk> wrote in message
> [...]
> sender alarm ud - så højt har den aldrig været oppe.
>
> Kan det virkelig være rigtigt at temperaturen er så høj, eller kan mit

Kontroller at der er ordentlig kontakt mellem kølelegemet og CPU-kernen, og
husk endelig også at smøre lidt kølepasta på. Hjælper det ikke, må du nok
investere i en ny køler. Tag et kig på www.studiedata.dk.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : *Tweak*

Dato : 01-02-02 10:10

prøv lige mbm(motherboard monitor).

eller pil køleren af og sæt den på igen, kan være den ikke sidder godt nok.