Hygge server ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 31-01-02 09:47

Godda,

Jeg skal bruge en "hygge server" hvor jeg kan bruge ASP og FrontPage Server
Extentions (Ja ja grin I bare ).
Hvilken kan jeg bruge til dette brug ?. Jeg har kig på MS PWS som kan dette
men spørgsmålet er om denne vil kunne fungerer som en www server på min IP
adresse ?

Nu bruger jeg Apache med PHP og mySQL og den server jeg efterlyser som skal
bruges skal kunne nogenlunde det samme med hensyn til flere domæner (Virtual
Host).

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-01-02 17:23

> [...]
dette
> men spørgsmålet er om denne vil kunne fungerer som en www server på min IP

PWS afvikler fint ASP sider, og understøtter også FrontPage Extensions. Du
skal bare være klar over, at den kun kan håndtere 10 samtidige connections.

> [...]
skal
> bruges skal kunne nogenlunde det samme med hensyn til flere domæner

Så kan du ikke bruge PWS, da denne ikke understøtter flere sites.
Installer istedet Windows 2000 Server, hvor Internet Information Services
5.0 medfølger.

--
Mvh. Jesper

Fra : Claus O

Dato : 31-01-02 19:13

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote

> Installer istedet Windows 2000 Server, hvor Internet Information Services
> 5.0 medfølger.

Det lyder nærmest som om den hænger på alle træer............
Claus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-01-02 21:11

Jesper Nielsen wrote in

> PWS afvikler fint ASP sider, [...] Du skal bare være klar over, at den
kun kan håndtere 10 samtidige connections.

hvor ved du det fra ? Har du en reference der kan understøtte din påstand ?
Så vidt jeg ved, så er det IIS på Windows NT Workstation og Windows 2000
Pro, der har denne reference. Jeg mener ikke, at der er denne begrænsning
på fx PWS og Windows 98.

OG i øvrigt ... ret mig hvis jeg tager fejl ... men de ti samtidige brugere
- det er en feature/begrænsning på NTW/Pro i sig selv. Det er altså ikke
IIS alene, der har denne begrænsning. Det er i det hele taget ikke muligt
at logge flere end 10 på en NTW på samme tid.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-02-02 04:11

> hvor ved du det fra ? Har du en reference der kan understøtte din påstand
?

Kan ikke umiddelbart huske det, men jeg så det i et usenet posting i en
microsoft.public.* gruppe.

--
Mvh. Jesper