Processor i Toshiba Satellite Pro 4600
Fra : Per Lemming Nissen

Dato : 31-01-02 09:27

Hej

Jeg har en Toshiba Satellite Pro 4600. Den skulle angive være en PIII på 700
mhz. Men når jeg kører wcpuid og SiSoft Sandra viser den kun omkring 347
mhz, altså lige omtrent halvdelen. Bus-hastigheden er kun 50 mzh.

Det kan da ikke være rigtigt, vel?

Bios indstillingerne for processoren kan indstilles til "Always low",
"Dynamically switchable" og "Always high", men jeg har prøvet alle sammen
uden resultat.

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan det hænger sammen?

Den skal vel ikke til rep?

Med venlig hilsen
Per

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 31-01-02 10:15

"Per Lemming Nissen" <pln@icgruppen.dk> wrote in message

> [...]
> mhz. Men når jeg kører wcpuid og SiSoft Sandra viser den kun omkring 347
> mhz, altså lige omtrent halvdelen. Bus-hastigheden er kun 50 mzh.

Er der ikke noget med at der er sådan noget speedstep på PIII processorer..
Har du målt med pc'en tilslluttet AC adapteren ?

Og har du installeret sådan en intel speedstep applet ?

/Jean

Fra : Per Lemming Nissen

Dato : 31-01-02 10:22

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> wrote in message

processorer..

Øh... :)

Ja, det har jeg...

Nej, den kender jeg ikke. Hvor finder jeg sådan en fætter?

Tak for svaret.

Med venlig hilsen
Per

Fra : Per Lemming Nissen

Dato : 31-01-02 15:32

Har knækket nødden. Powerindstillingerne var indstillet til Low power i
Bios. Det medførte halv kraft i processor-hastigheden.
High Power = 700 mhz

Den er alligevel for det meste på AC, men når jeg skal bruge batteriet, kan
jeg jo bare switche tilbage til LOW

Tak for hjælpen ;)

Per