Modem kører kun 16.600 - fortsat
Fra : Thïngmand

Dato : 31-01-02 08:49

Det blev værre for hver gang - til sidst var den nede på 4.600!!

Så hev jeg stikket til B&O telefonen ud (som jeg var blevet tilrådet) og
bang - så var den oppe på 48.000!

Nu har jeg sagt til dem, at hvis de vil bruge Internettet til noget seriøst,
skal de have ISDN...

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 31-01-02 10:12

> Nu har jeg sagt til dem, at hvis de vil bruge Internettet til noget
seriøst,
> skal de have ISDN...

Internettet kan da ikke bruges til noget seriøst med ISDN.. Eneste fordel
fremfor analogt modem er at det ca. er 2 kb/sek hurtigere og ikke falder af
linjen så tit og så har man jo også to linjer (Men det får man også med en
kabel eller bredbåndsløsn)

/Jean

Fra : Thïngmand

Dato : 31-01-02 10:25

> [...]
af
> linjen så tit og så har man jo også to linjer (Men det får man også med en

suk...

Fra : Christian Mygind

Dato : 31-01-02 11:00

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> linjen så tit og så har man jo også to linjer (Men det får man også med en

Vise ord!
Og for at gøre slemt værre smider man hver måned en 50'er ud af vinduet i
ekstra abonnement - for en neanderthalerteknologi, som kunderne skulle
betale en stor (omend morsom) reklamekampagne for - umiddelbart før TDC
introducerede den moderne teknologi, hvor man kunne smide >20x ISDNs
datamængde igennem de samme kabler - uden ISDN-abonnement.[1] ISDN = SVINDEL
(-VEL).

/Chr, (ophidset, hver gang talen falder på ISDN)

[1] Og ja, der FINDES fastnetkunder, der af geografiske årsager ikke kan få
ADSL, men ifølge TDC ender det med at dreje sig om 5% - og mon man ikke også
kan levere et ADSL-produkt til disse, omend med en lavere datamængde?

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 31-01-02 14:58

Christian Mygind wrote:

> [...]
> introducerede den moderne teknologi, hvor man kunne smide >20x ISDNs
> datamængde igennem de samme kabler - uden ISDN-abonnement.[1] ISDN = SVINDEL

Jeg kan kun erklære mig fuldstændig enig.
Jeg synes at ISDN kun er til det tilfælde hvor man har brug for to
telefonlinier (hvoraf ingen af dem skal bruges til internet).

> /Chr, (ophidset, hver gang talen falder på ISDN)

Jeg forstår dig godt.

> [...]
> kan levere et ADSL-produkt til disse, omend med en lavere datamængde?

Den diskussion tror jeg passer til dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-01-02 21:09

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> skrev....

> Internettet kan da ikke bruges til noget seriøst med ISDN..

Sådan noget vås. 95% af nettets tjenester er stadig tilrettet brugere
med analoge tilslutninger.

> Eneste fordel fremfor analogt modem er at det ca. er 2 kb/sek
> hurtigere

Sådan noget vås. Teoretisk er det nok korrekt, men i praksis får du
sjældent mere end 45K forbindelser med en analog linie, og det er
endnu sjældnere at man rent faktisk kan udnytte den fulde båndbredde
fordi liniekvaliteten påvirkes af støj. ISDN derimod kobler altid op
med 64K(eller 128K), og liniekvaliteten påvirkes ikke.

Egne praktiske erfaringer med et Zyxel 2864i(der også kan køre analog
56K via ISDN linien) viste at en typisk analog opkobling(over ISDN
linien, der er af en bedre kvalitet end en analog linie) gav en
effektiv overførsel på 5,2 kb/sek, mens ISDN gav en effektiv
overførsel på knapt 7,8 kb/sek. En forskel på 2,6 kb/sek eller 50%.
Om nødvendigt kan man bundle med ISDN og opnå 15,5 kb/sek eller en
forskel på 10,3 kb/sek. Det skal siges at resultaterne naturligvis
kan svinge markant fra linie til linie, fra modem til modem og selv
fra tidspunkt til tidspunkt. Altsammen fordi analoge linier er
relativt skrøbelige.

I de glade flatratedage havde jeg ofte en ISDN forbindelse kørende i
16-20 timer i træk. Kun afbrudt fordi flatrate aftalen forbød at man
havde linien åben hvis man ikke befandt sig foran maskinen. Jeg har
ingen praktiske erfaringer med længerevarende analoge
forbindelser(max. er vist omkring 6-7 timer) og deres stabilitet.

ISDN er en glimragende måde at være forbundet relativt problemfrit
til internet, hvis man ikke har det helt store behov(eller ikke har
andre muligheder). Analoge opkoblinger giver efter min mening for
mange problemmuligheder for Hr. og Fru Jensen, og er for besværligt
at benytte.

Mange glemmer nemlig en ef de absolut største fordele ved ISDN:
Opkoblingstiden reduceres fra typisk et halvt minut med analog til
typisk 1-2 sekunder med ISDN. Et hurtigt tjek af e-mail er ikke
længere en møjsommelig affære hvor man først skal sikre sig at ingen
benytter telefonerne og derefter bruge tid på at vente på at etablere
en forbindelse.

Desværre har TDC aldrig rigtig udnyttet de mange muligheder med ISDN,
hvorfor den almindelige telefonikunde ikke rigtig kan få øje på
fordelene udover den ekstra telefonlinie.

Selv har jeg beholdt min ISDN, selvom jeg er gået over til ADSL.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Thïngmand

Dato : 01-02-02 08:55

> [...]
> andre muligheder). Analoge opkoblinger giver efter min mening for
> mange problemmuligheder for Hr. og Fru Jensen, og er for besværligt

Da det er til min gamle Farmor, er det lige præcis hvad hun har brug for -
hun kommer aldrig op på 300 kr. om måneden (som en ADSL ville koste) i
forbrug, men det skal bare virke! (og så kan hendes fax få sit eget
nummer...)

Og desuden er hun en af de 5% der ikke kan få ADSL (bor på landet)

Fra : Deaster

Dato : 31-01-02 11:39

> [...]
> bang - så var den oppe på 48.000!
>
> Nu har jeg sagt til dem, at hvis de vil bruge Internettet til noget

Hmm, jeg ville nok gå efter noget adsl hvis det skal være seriøst

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig