meget klumset kat
Fra : Brian Olsen

Dato : 30-01-02 23:54

hejsa

Min kat er nu cirka 6 mdr. Han er noget af det mest klumsede jeg endnu har
set.
Han vælter alt på gulvet og prøver at spise alt hvad der siger lyde, det kan
være alt lige fra hovedtelefon til en walkman til en plastikpose.
er han sær eller har han stereotypier?
jeg frygter det sidste da jeg bor i en lille lejlighed og selvom han må være
alle steder er jeg ikke sikker p at det er nok plads til ham. Og så har jeg
endda hørt om folk der har katte på mindre en 24m2.
Jeg har forsøgt mig med at lære ham at gå i snor og så gå ture med ham, men
han lægger bare forkroppen til jorden og stikker snuden helt ned i fliserne
og vifter surt med halen. hvis han får lov til at komme ud uden snor er jeg
altid med ham, men han tør kun gå langs huset.
egentlig tør jeg ikke lukke ham ud for han kunne gå ud på vejen( 10 m fra
min dør på den anden side af huset) og blive kørt ned. har mistet en kat på
den måde og den anden kunne bare ikke finde hjem og da jeg fandt hende vill
hun ikke have noget med mennesker at gøre mere.

Hygge

_________________________________________ Bente Lyngsøe ICQ#:130957670
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142130957670
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/130957670

Fra : Denise

Dato : 31-01-02 09:14

Hej Brian
Katte på 6 måneder ter sig som din, og så kan det jo også være den er ved
at skifte tænder, nu når den tygger i alt.
Lad den have sele på indendørs så den kan vænne sig til den, for du har
ret,
det er en dårlig ide at lade den løbe frit. Der er iøvrigt mange der holder
indendørskatte.
Indret lejligheden med gulv- til loft kradsemiljø, så har den plads nok. Jeg
kender
flere der har mange katte i mindre lejligheder, som de har indrettet med
kradsemiljøer
og hvor kattene bare har det så godt og trives så fint.
Og ellers, tillykke du har en helt "normal" kat.
Hilsen Denise

Fra : Brian Olsen

Dato : 31-01-02 14:22

Hej Denise

tak for rådet. problemet er bare at jeg ikke aner hvad der er godt for en
kat at kravle/ kradse kløer i.
i øjeblikket bruger den min opslagstavle og en fyrretræsreol jeg har i
køkkenet til begge dele.
kan jeg bruge paprør med noget udenom eller skal det være træ???

Hygge

Fra : Denise

Dato : 31-01-02 14:35

Hej Brian
Hvis du har råd kan du købe et gulv til loft miljø, se www.likita.dk - som
jeg
personligt synes har ret rimelige priser, prøv og ring til dem (efter
kl.1600).
Det behøver jo heller ikke være det allerdyreste. Iøvrigt har dyrehandlere
forskellige typer krassetræ (og en masse legetøj). Krassetræet skal
dog være så højt at katten kan strække ordentlig ud når den krasser.
Ellers kan du selv bygge noget miljø med f.eks. kokustæpper rundt om nogle
rør
- her skal jeg nok have hjælp fra andre.
Jeg har selv også købt en rest kokustæppe, som jeg har sømmet op på væggen
hvor kattene elsker at hvæsse kløer i og klatre op ad.
Ellers køb/lån på biblioteket Politikens kattebog, de har mange gode
oplysninger
om katte og hvad behov de har.