CISSP, CISA, ESL...
Fra : ___ Anders T. Hansen~

Dato : 30-01-02 19:47

Hej!

Jeg så i en jobannonce at man foretrak kandidater med
sikkerhedscertificering (CISSP, CISA, ESL).
Nu er jeg blevet lidt nysgerrig:
Er der nogen som har erfaringer med og/eller kan forstælle lidt om
CISSP, CISA, ESL...

Hilsen
Anders Tjerke Hansen
DK-2600 Glostrup

Fra : Alex Holst

Dato : 30-01-02 23:37

___ Anders T. Hansen ____ <ath1234@dontsendmemails.dk> wrote:
> Jeg så i en jobannonce at man foretrak kandidater med
> sikkerhedscertificering (CISSP, CISA, ESL).

Jeg gaetter paa Novo Nordisk.

> Nu er jeg blevet lidt nysgerrig:
> Er der nogen som har erfaringer med og/eller kan forstælle lidt om
> CISSP, CISA, ESL...

Da du ikke skriver praecist hvad du vil vide om dem, lyder det som et job
for Google.

Fra : Lars Møller

Dato : 03-02-02 23:48

Hej

CISSP og CISA er internationale sikkerhedscertificeringer.

CISSP (Certfied Information System Security Professionel) er
certificering for teknikere (sikkerhedskonsulenter o.lign)

Du kan læse om det på

http://www.isc2.org

CISA (Certified Information System Auditor) er en EDB revisor certificering.

Du kan læse om det på:

http://www.isaca.org
eller
http://www.isaca.dk

ESL (Eksemineret Sikkerheds Leder) er en uddannelse fra "Institut for
datasikkerhed"

Du kan læse om den på:

http://www.it-sikkerhed.dk/index2.htm

Mvh

Lars P. Møller

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-02 20:44

On Wed, 30 Jan 2002 19:46:30 +0100,
> [...]
> Nu er jeg blevet lidt nysgerrig:
> Er der nogen som har erfaringer med og/eller kan forstælle lidt om

Jeg går ikke ud fra, at det er de to sikkerhedsadministrator
jobs hos Dansk Supermarked ? I så fald er ovenstående vist
ikke nogen forudsætning. Jeg er lige startet i virksomheden
som IT Sikkerhedskoordinator, hvor det også stod i jobbeskrivelsen.