IIS kan ikke åbne .vbs
Fra : Jønke

Dato : 30-01-02 22:38

Hej
Min IIS 5.0 kan pludselig ikke længere åbne mine .asp sider.
Hvis jeg uploader til webhotel virker de godt nok.
Har jeg mon fået gjort noget jeg ikke skulle have gjort ??
IIS reinstalleret med samme resultat.

Jørgen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-01-02 23:08

Jønke wrote in news:3c5867c9$0$99579$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> Hvis jeg uploader til webhotel virker de godt nok.
> Har jeg mon fået gjort noget jeg ikke skulle have gjort ??

du er nødt til at uddybe lidt, hvad det er, der går galt ... :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 30-01-02 23:48

"Jønke" <joergenassens@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvis jeg uploader til webhotel virker de godt nok.
> Har jeg mon fået gjort noget jeg ikke skulle have gjort ??

Du bliver nød til, at skrive noget mere. Der kan være _mange_ ting galt.
Selv et simpelt ASP script som giver en fejl gør, at siden ikke kan vises på
din IIS server, men måske på dit webhotel?
Hvem ved, jeg har ihvertfald oplevet noget ligende.

Vh
CCJ

Fra : Jønke

Dato : 31-01-02 22:10

"Carsten C. Jensen" <CCJ-dk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> din IIS server, men måske på dit webhotel?
> Hvem ved, jeg har ihvertfald oplevet noget ligende.

OK, jeg skal forsøge.
Der sker det, at browseren hænger. Der sker absolut intet, heller ingen
fejlmeddelelser.
Nogen gange kan det være nødvendigt at genstarte IIS for at kunne fortsætte
med alm. html-sider.

Her er den super-simple kode som fejler. Der er to sider, en formular på
siden default.asp samt en
behandling af formularen på siden login.asp.

Håber I kan hjælpe.

Mvh. Jørgen

Filnavn: default.asp
<head>
<title>Formular</title>
</head>
<--@ Language="VBScript" -->
<form method="post" action="login.asp">
</form>

Filnavn: login.asp

<head>
<title>Login-test</title>
</head>
<--@ Language="VBScript" -->
<%
' Tjek om login og password er korrekte
If Request.Form("login") = "xxx" AND Request.Form("password") = "xxx" Then
Session("login") = "JA"
Session.Timeout = 30
Response.Write "<h1>Du er nu logget korrekt ind</h1>"
Else
Session("login") = "NEJ"
Session.Timeout = 30
Response.Write "<h1>Du er IKKE logget korrekt ind</h1>"
End If
%>

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 31-01-02 22:33

> [...]
> siden default.asp samt en
> behandling af formularen på siden login.asp.

Der er ingen fejl i koden. De virker begge her hos mig og jeg bliver "logget
ind" hvis jeg skriver det rigtige kodeord og brugernavn : xxx / xxx

Bortset fra [ <--@ Language="VBScript" --> ] Dette kan ses i browseren.
Skriv istedetfor: <! Language="VBScript" !> Så kan det ikke se. Eller slet
linjen selvfølgelig.

Prøv, at geninstl. IIS. Jeg kan ingen fejl finde og alt virker perfekt her.
Det er kun disse 2 sider den hænger ved ?

VH
CCJ

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-01-02 23:30

Jønke wrote in news:3c59b2b9$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Carsten C. Jensen" <CCJ-dk@mail.dk> skrev i en meddelelse

> OK, jeg skal forsøge.
> Der sker det, at browseren hænger. Der sker absolut intet, heller
> ingen fejlmeddelelser.

er det kun .asp-sider den har problemer med ? Hvis det er tilfældet, så
har en IIS-reinstallation tidligere hjulpet mig ...

> Nogen gange kan det være nødvendigt at genstarte IIS for at kunne
> fortsætte med alm. html-sider.

Jeg havde på et tidspunkt et problem med at min IIS slet ikke svarede.
Hverken via requests eller fx når jeg forsøgte at config. den via MMC.
Ved et tilfælde afinstallerede jeg ZoneAlarm ... og så var problemet væk
:)

Det pudsige var, at ZA slet ikke kørte. Den var godt nok installeret ...
men den var ikke startet ... alligevel gav den altså nogle problemer.

Fra : George

Dato : 02-02-02 20:51

"Jesper Stocholm" <spam200201@stocholm.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
>
> Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog

Reinstallation af IIS har ikke hjulpet. Det har til gengæld en komplet
reinstallation af WinXP. Denne gang har jeg lagt en US-version på, da
Microsoft er håbløst bagud med rettelser til DK-versionen af XP.

Jørgen