Lukning af linie
Fra : Niels Henriksen

Dato : 30-01-02 22:33

Kan en udbyder lukke en adsl linie hvis vedkommende cikanerer andre? jvf.
indlæg i dk.videnskab.jura også af mig.

--
Niels Henriksen

Fra : Ole :-\)

Dato : 30-01-02 23:15

Niels Henriksen skrev i en meddelelse
> Kan en udbyder lukke en adsl linie hvis vedkommende cikanerer andre? jvf.
> indlæg i dk.videnskab.jura også af mig.

Udmiddelbart: Ja.
Men kig i dine betingelser

Ole

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 31-01-02 11:56

"Niels Henriksen" <new@biggs.dk> wrote in message
> Kan en udbyder lukke en adsl linie hvis vedkommende cikanerer andre? jvf.
> indlæg i dk.videnskab.jura også af mig.

En udbyder kan altid lukke en linie hvis det "passer" dem, det kan dog være
at de så ikke kan opkræve abbo.

Hygge

Flemming

Fra : arthurdent44@hotmail~

Dato : 02-02-02 12:03

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> wrote in message

> En udbyder kan altid lukke en linie hvis det "passer" dem, det kan dog
være
> at de så ikke kan opkræve abbo.

Nej de kan da ikke. Hvis du har et abonnement og lever op til dine
forpligtelser mht. opførsel og betaling, så kan de ikke lovligt lukke
linien.

Du betaler jo for at få leveret en vare, og hvis du ellers lever op til det
du skal, så er udbyderen forpligtet til det samme.

/Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-02-02 13:26

<arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej de kan da ikke. Hvis du har et abonnement og lever op til dine
> forpligtelser mht. opførsel og betaling, så kan de ikke lovligt lukke
> linien.

Hvad siger dine vilkår om det?
De fleste jeg har set giver mulighed for at udbyderen kan lukke linjen
(evt med et varsel)

Fra : arthurdent44@hotmail~

Dato : 02-02-02 20:54

> <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad siger dine vilkår om det?
> De fleste jeg har set giver mulighed for at udbyderen kan lukke linjen
> (evt med et varsel)

Det er klart de kan opsige dit abonnement med et eller andet varsel - den er
jeg med på.

JEg opfattede nu mere indlægget som om de kan lukke linien uden grund og
varsel, og den går ikke. Godt nok opfører udbyderne sig en gang imellem som
om de ejer verden, men den kan de sgu ikke slippe afsted med Gudskelov.

/Lars

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-02-02 10:35

<arthurdent44@hotmail.com> wrote in message

> [...]
som
> om de ejer verden, men den kan de sgu ikke slippe afsted med

Tror jeg nu godt de kan kræver nok bare noget tilbagebetaling mv.