kppp og setuid -- hvordan, konkret?
Fra : Søren Christensen

Dato : 30-01-02 22:02

Hej!

Jeg har længe forsøgt at gøre det muligt at starte kppp uden at skulle give
root-password, men uanset hvad jeg har gjort virker det ikke.

kommandoen ls -l /usr/sbin/kppp giver:
-rwsr-s--- 1 root dialout (osv.)

Jeg har sat uid og gid, der er oprettet en gruppe 'dialout', der indeholder
login-navnene på de brugere der skal have adgang til kppp, men det virker
forsat ikke.

Hvad kan jeg mere gøre.

Jeg er ikke umiddelbart interesseret i at anvende et shell-script, der
kalder pppd direkte og således omgå kppp, men er der ikke andre muligheder,
så ...

mvh.
--
Søren Christensen, Nøragervej 2, Foldby, Hinnerup

Fra : frank damgaard

Dato : 31-01-02 03:05

Søren Christensen <severino@c2i.net> wrote:

> Jeg har længe forsøgt at gøre det muligt at starte kppp uden at skulle give
> root-password, men uanset hvad jeg har gjort virker det ikke.

Har du ekstra ppp-parametre i kppp opsætningen ?
"noauth" kan være nødvendigt nogle gange men den kræver
at pppd køres som root. Så må man sætte kommandoen i
/etc/ppp/options i stedet.

--
no signature :)