Mysql, sammensæt strings
Fra : Anders Lund

Dato : 30-01-02 19:54

Jeg har spurgt før uden af får svar, sikker pga. dårlig formulering.
Så jeg prøver igen:
Hvordan kan jeg sætte et tekst felt li med dens egen værdig plus en værdi.
Det skal bruges i et forum hvor alle overskrifter skal have 'Re:' men da der
er 42.000 poster ville det være fedest med en sql string til jobbet.
Jeg har prøvet:
UPDATE Tabel SET text= text '!',
UPDATE Tabel SET text= text . '!';
UPDATE Tabel SET text= text & '!';
UPDATE Tabel SET text= text + '!';

Mvh
Anders Lund

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-01-02 20:08

On Wed, 30 Jan 2002 19:54:00 +0100, Anders Lund wrote:

> Hvordan kan jeg sætte et tekst felt li med dens egen værdig plus en
> værdi.

Kig på funktionen CONCAT().

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Anders Lund

Dato : 31-01-02 18:04

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> skrev i en