Scanner problem
Fra : P.S.

Dato : 30-01-02 17:52

Min scanner (canoscan FB620P) virkede ikke. Jeg fik beskeden: "the parallel
port may be used by another application", Error code 0x00060800.
Scanneren sidder mellem pc`en og printeren, men det har da hidtil virket -
også under XP.
Ikke desto mindre fandt jeg en ny XP driver og downloadede og indstallerede
den, og da jeg prøvede igen, virkede det. Èn gang.
Næste scanning, samme besked igen!
Hvad skal jeg gøre??
Psørensen

--
1400 mhx AMD, 512 mb ram, 30 GB HD, Windows XP home (da), IE+OE 6.0.

Fra : Leony

Dato : 30-01-02 18:33

"P.S." <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg gøre??

Dette er sakset fra Canon Support:
http://makeashorterlink.com/?I24221A5

PROBLEM:

ERROR MESSAGE : 'PORT IN USE BY ANOTHER DEVICE'

SOLUTION:

The default memory allocation for the port may need to be changed as the
memory address may already be utilized by another device. In the BIOS setup
of the PC, choose another of the 3 memory addresses. Select and try each
address to establish one that is compatible with your system.

Please contact your PC support for assistance.

De adresser der er tale om er vist nogle indstillinger for parallelporten
som findes i BIOS, kan ikke huske hvad de hedder, det er nogle forkortelser
på 3 bogstaver.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Finn

Dato : 31-01-02 17:01

P.S. <ps@vestnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5824cc$0$62896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Min scanner (canoscan FB620P) virkede ikke.
Det er et generelt problem for alle paralelportscannere at de vil forsøge
at sætte sig på samme adresse som printeren. Indstillingerne i bios skal
sættes til 278 for scanneren og 378 for printeren.Men den optimale løsning
er at købe et pci indstikskort med en ekstra paralelport og sætte i maskinen
så scanneren får sin egen port.Så vil din scanner køre dobbelt så hurtigt i
fremtiden.

Mvh.Finn

Fra : P.S.

Dato : 31-01-02 17:27

aha, kan du evt. beskrive hvordan man ændret dette i bios? Jg ved hvordan
man kommer ind i bios`en, men hvor og hvordan derinde er jeg amatør i!
PSørensen

Fra : Finn

Dato : 31-01-02 19:32

P.S. <ps@vestnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c597082$0$99614$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> nyhedsmeddelelse:3c5824cc$0$62896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu kender jeg ikke lige netop det bundkort men for at komme ind i bios
skal man nok trykke del under opstarten .I bios indstillingerne skal der
være et punkt der hedder LPT ports.Prøv at stille den til EPC mode og brug
en adresse der hedder 278. Men mange printerporte fungerer dårligt hvis der
både er scanner og printer på samme port så det er ikke sikkert at det vil
virke optimalt uden en ekstra printerport. Mvh.Finn

Fra : P.S.

Dato : 31-01-02 20:02

> [...]
> både er scanner og printer på samme port så det er ikke sikkert at det vil
> virke optimalt uden en ekstra printerport. Mvh.Finn

Okay, jeg skal alligevel have den til noget service i vinterferien, så kan
de få lov at sætte en ekstra parallelport i samtidig. Kan vel ikke koste en
herregård!
Men tak for hjælpen.
Psørensen