Handicap indvandring
Fra : scott

Dato : 30-01-02 15:53

Hej, Jeg avde skrevet i sommerferie tid men mange var på ferie. Nu prøver jeg
igen.

Jeg er amerikansker gift med en dansker og vi bor i USA. Vi tænker om at vi
skulle flytte til Danmark næste år. Vi har søgte efter regler og lignelse om
hvordan jeg, som er handicappet, kunne få opholdstilladelse.
Udlændingstyrelsens hjemmside har intet om handicap. Er der nogen webside
eller andet sted hvor vi kan finder hjælp om vores mange spørgsmåler?

Jeg kan ikke arbejde og har brug for hjælp fra kommune hvis vi flytter. Jeg
skal have støtte fra USA Social Security (ca. 10.000 USD eller 80.000 DKR per
år). Min kone er Dansk og vores tre børn er Danske statsbørger.

Nu at der er en ny regering, som ville måske andre indvandring regler, så har
vi mange mere spørgsmål.

Nogle spårgsmålr vi har-
Hvordan kan en handicap person som måske har brug for hjælp flytte ind til
Danmark?
Hvis vi flytter ind skal kommune hjælpe os finde eller andre et bolig for
handicap?
Hvad om bil for mig?
eller kørestoler hvis jeg skal en dag få et ny en?
eller læge? privat forsikring eller offentlig?

Og en til gruppen- Hvor er der bedste muligheder for os at bo? København eller
Jylland? Vi kunne valge en eller det andet men ved ikke om hvis der er forskel
imellem?

Undskyld mine Dansk. Jeg gøre mit bedste og håber at det kan forstås?
-------
Scott

Fra : Sverre Stokke

Dato : 01-02-02 07:51

dkf747@aol.comnet,Ny-Internet writes:
> [...]
>lignelse om
>hvordan jeg, som er handicappet, kunne få opholdstilladelse.

Jeg kan godt huske, at du også skrev i sommers. Når du ikke har ffået
nogen svar, er det nok fordi ingen rigtigt ved, hvad de skal svare.
Reglerne på området for indvandring er i øjeblikket presset så meget af
den nuværende regering at det kan blive svært at få opholdstilladelse for
udlændinge - selv om de er gift med danske statsborgere.
Prøv at kontakte den danske ambassade og forelæg dem problemet.

Hilsen Sverre.

Fra : scott

Dato : 02-02-02 18:07

> [...]
>udlændinge - selv om de er gift med danske statsborgere.
>Prøv at kontakte den danske ambassade og forelæg dem problemet.

Tak for din svar. Ja det var mig som skrevet i sommers. Jeg har allerede
spurgte Ambassaden og Udlænding styrelsen. Ambassaden sagde at jeg skulle
spørge Udlændingstyrelsen. Udl. har svaret tilbage med regler men ikke et ord
om handicappet person kan få offentligt hjælp. De har ikke svaret siden.

Fra deres svar: Jeg kan få opholdstilladelse uden problemet. Der er kun
boligkravet at jeg skal opfylde(rigtigt ord?) Hvordan kan vi finde en bolig
for handicap når vi er i USA? Er det muligt at finde en bolig som er allerede
bygget for handicap og acceptabelt for boligkravet? Ville kommuner hjælpe os
at andre den for mig som er ikke danssk statsbørger? osv...

I går funder jeg mere information på et webside.
..http://www.ms-dan.dk/politik_presse/politik_papirer/Familie.htm#Får%20fam
iliesammenførte%20automatisk

Der er spørgsmål og svar om hvis en udlænding kan få offentlighjælp. Fra
svaret på denne side tror jeg at, ja, jeg kan få hjølp men ikke sikker.

Jeg ved at der er regeringskift og at de taler om at andre regler for
indvandring. Jeg såger efter en person som ved mere eller en organization
eller webside der har information om handicappet indvandreder eller flytning.
Jeg håber at nogle kunne hjælp men hvis ikke er det ok.

Igen tak for svaret.

de bedste hilsner

Fra : cybs

Dato : 06-02-02 02:00

Hej Scott!

Jeg tror, vi har mødt hinanden før - på andre nyhedsgrupper. Vi talte om Danmark, og SAS, husker jeg.

Jeg har netop mødt en pige, som måske kan hjælpe dig lidt på vej. Hun er for ikke så længe siden flyttet til Danmark fra USA - er
kørestolsbruger - og gift.

Jeg har truffet hende på alt.support.disabled.intimate-relations - hun hedder Heather - du er velkommen til at henvende dig til
hende i gruppen, siger hun.
Eller du kan poste dit spørgsmål her igen - hun har lige "subscribed" her, sagde hun.

Med venlig hilsen

cybs aka susanne

PS: Du skriver godt dansk!

Fra : scott

Dato : 07-02-02 13:50

Hej susanne!

Ja, jeg husker dig. Tak for din hjælp. Jeg er ikke sikker på hvis jeg kan
læse gruppen a.s.i-r fra denne ISP. Jeg skal prøve det. Heather kan læse min
spørgsmål nedenfor.

igen tak.
MVH - scott

-------
Scott

Fra : scott

Dato : 14-02-02 15:31

> [...]

>hende i gruppen, siger hun.
>Eller du kan poste dit spørgsmål her igen - hun har lige "subscribed" her,

Har Du hendes e-mail? Jeg sendt et brev til hende på engelsk men ingen svar.
Er det ok at spørge hende om denne "topic" i a.s.d.i-r ?
-------
Scott

Fra : cybs

Dato : 15-02-02 04:55

"scott" <dkf747@aol.comnet> skrev i en meddelelse news:20020214093124.27229.00001044@mb-mj.aol.com...
> Har Du hendes e-mail?

Nej.

>Jeg sendt et brev til hende på engelsk men ingen svar.

Hæh - måske har hun en ikke-fungerende mail-adresse i
NG's, ligesom dig!

> Er det ok at spørge hende om denne "topic" i a.s.d.i-r ?

Ja! Spørg løs. Du må dog gerne introducere dig først.

Med venlig hilsen

susanne/cybs

--
New newsgroup formed for people with disabilities on
intimacy and relationships issues. Please ask your news