Viderestilling vha. Javascript
Fra : Ken Schultz

Dato : 30-01-02 15:43

Hej

Vi har domænet permitads.com og har fået lavet e-reklamer.dk og
permit-ads.com om til pegedomæner, hvor man så ryger ind på permitads.com

Jeg kunne godt tænke mig at lave et script på forsiden af permitads.com, som
viderestiller den besøgende afhængig af hvor vedkommende kommer, efter
følgende regler:

Hvis man kommer fra e-reklamer.dk, www.e-reklamer.dk, permit-ads.com/dk/
eller www.permit-ads.com/dk/ så skal man automatisk sendes videre til
www.permitads.com/dk/

Hvis man kommer fra permit-ads.com/de/ eller www.permit-ads.com/de/ så skal
man automatisk sendes videre til www.permitads.com/de/

Hvis man kommer fra alle andre steder så skal man ikke viderestilles.

Er der nogen der kan hjælpe med et sådant script?

Hilsen Ken

Fra : Coctail-Henning

Dato : 30-01-02 16:05

Ken Schultz wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Hvis man kommer fra alle andre steder så skal man ikke viderestilles.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med et sådant script?

Altså, i et JS-script skal du først have oplysningen om hvor de kom fra...
history.back(-1);

skulle give en URL

og dernæst skal du tjekke om den er lig med een af de tilladte..
... og hvilken...

og det skal så miunde udi at du skriver en
document.write("<META HTTP-EQUIV='REFRESH'
CONTENT='0;URL='her-skriver-du-dit-link>");

som du knalder ud i <head> sectionen i html...

Er det nok??!?!?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ken Schultz

Dato : 30-01-02 20:57

Hej

Jeg kan desværre ikke java-script, så jeg ved ikke hvordan jeg skal lave
det. Det var derfor jeg spurgte om der var nogle der kunne hjælpe med
hvordan det skal se ud.

Hilsen Ken

Coctail-Henning <henning@unforgettable.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3922e$6eu$1@sunsite.dk...

Fra : CocktailHenning

Dato : 31-01-02 13:41

> [...]
>
> Jeg kan desværre ikke java-script, så jeg ved ikke hvordan jeg skal lave
> det. Det var derfor jeg spurgte om der var nogle der kunne hjælpe med

OK så laver jeg lige et script til dig...
(er på vej!)

mvh
Cocktail

Fra : Cocktail-Henning

Dato : 04-02-02 12:17

CocktailHenning wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> OK så laver jeg lige et script til dig...
> (er på vej!)
>
> mvh
> Cocktail

OK jeg prøver ihærdigt:
Og her er det meste af en løsning....
men jeg mangler en enkelt varibel!!!

Men ellers er ideen, at du opretter en side som dine link skal lande på, og den
side bruger et js-script, som laver arbejdet...

1) du skriver et link på een af dine sider
(det ser sådan ud i html og er det samme i alle de sider du vil linke FRA!)
den besøgende afhængig af hvor vedkommende kommer fra</a>

(Eller når en eller anden laver sådan et link.... og ham der vil du osse kunne
kontrollere!!)

så lader vi linket gå videre til denne
"permit-videre.html"
side, som skal tjekke hvordan vi kommer videre... det er altså blot en lille
hurtig (evt blank) side...

2) i permit-videre.html -siden lægger du en linie...fx i <head> sectionen

<script LANGUAGE="JavaScript1.2" src="videre.js"></script>

som indlæser videre.js

3) Scriptet videre.js
indholdet af dette script er flg:

<!--
// lavet af cocktail 30 jan 2002

var linkurl = ""; // der vi skal hen....

// her kommer bøvlet!
var kommerfra = document.referance;// og denne her virker ikke
// den skal hente en "referer" som er i headeren på http... POKKERS!
//var kommerfra = history.back(-1);
// jeg troede først at dette var info men det er en metode...
//var kommerfra = document.links[1]; //shit!
//var kommerfra = location.href(-1); // fandens
// ..... jeg leder videre!

// MEN ellers er programmet logisk nok....

if ((kommerfra=="e-reklamer.dk") || (kommerfra=="www.e-reklamer.dk") ||
(kommerfra=="permit-ads.com/dk/") || (kommerfra=="www.permit-ads.com/dk/") ||
(kommerfra=="H:\BSCNordea\videre\permitads-tst.html") )
{
linkurl = "http://www.permitads.com/dk/"; // ja så går vi herhen
}

if ((kommerfra=="http://permit-ads.com/de/") ||
(kommerfra=="http://www.permit-ads.com/de/"))
{
linkurl = "http://www.permitads.com/de/"; // så går vi derhen...!
}

// hvis man kommer andetsteds fra...
if ((kommerfra=="") || (kommerfra==null))
{
linkurl = "http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=20654";
// her ryger alle andre hen...
}

document.write("<meta http-equiv='Refresh' content='0; url=" + linkurl +"'>")
// se så!! der sente vi fyren afsted....

// -->
//------------------------------------------------

Oven stående skal du lægge i en fil kaldet videre.js

Men som sagt den er stadig i arbejde, for den der referer virker ikke!!!

Fra : Cocktail-Henning

Dato : 05-02-02 17:29

Na-eh,
(sikke noget når man først begynder at hjælpe på noget...)

Nu fandt jeg den rette variable....

var kommerfra = document.referrer;

...jeg havde blot stavet den med enkelt 'rr' over hele linien...

så ideen er, at du linker hen til een side (og det kan du gøre fra alle mulige
sider...)
og i denne side kører du et javascript.

dvs på denne specielle viderestillings side, skal du have sådan noget som ...
<head>
<script LANGUAGE="JavaScript1.2" src="videre.js"></script>
<script LANGUAGE="JavaScript1.2">videre();</script>
<title>Videre</title>
</head>
(af underlige grunde har jeg lagt videre() funktionen for sig....)

og
videre.js
er en fil der skal indeholde...

<!--
// lavet af cocktail 05 feb 2002

var linkurl = ""; // der vi skal hen....

var kommerfra = ""; //
kommerfra = document.referrer;
// i ASP noget med: Request.ServerVariables("HTTP_REFERER");

> [...]

}

// hvis man kommer andetsteds fra...
if ((kommerfra=="") || (kommerfra==null))
// her ryger alle andre hen... altså i det her tilfælde ud på Hillerød Motorvej
}

function videre(){// her sender vi dem afsted!!!
document.write("<meta http-equiv='Refresh' content='0; url=" + linkurl +"'>")
}
// -->

se evt min lille test her:

http://www.geocities.com/cocktailhenning/test/permitads-tst.html

som går videre . men sendes ud på motor vejen....

Jeg håber du ikke er helt tabt, hvis du ikke kender til javascript....
så er her da mulighed for at komme igang!!!

Cocktail

Goooooooooooood luck!