Larme-larme-larme-mis!!
Fra : Pernille Scharff

Dato : 30-01-02 15:20

Hej igen-igen,

(ja vi har ikke så travlt i dag så jeg har masser af tid til at læse
news!),

Silk har fundet sig et nyt stykke legetøj. Inden vi fik ham fandt Jesper
en knækket sølvhalskæde (herremodel) uden for et af byens berygtede
værtshuse og vi har aldrig fået afleveret den til politiet. Nå, den har
så bare ligget oven på en kommode i stuen indtil vi pludselig en dag
hørte larmende raslen af kæde inde fra stuen. Det var Silk der havde
slæbt den ned og nu rendte gennem stuen med den ene ende af kæden i
munden og resten hængende mellem både for- og bagben så den rigtig blev
slæbt hen over gulvet. Ved et tilfælde opdagede han at den lavede sjove
lyde når man smed den ned - så begyndte han at løfte i den ene ende så
højt han kunne for derefter at lytte til "larmen" med hovedet på skrå.
Det bliver bedre endnu - for kæden skulle jo i sikkerhed oppe på hans
elskede kradsetræ. Nå, han tager kæden i munden og springer op på
nederste etage for at lægge kæden der. Men det meste af enden hænger
udenfor, så den falder ned. Gentager succesen en 8-10 gange - stadig
fascineret af lyden - indtil han får slæbt kæden op i toppen af
kradsetræet. Smider den ned deroppefra, springer efter, tager fat i den
ene ende og slæber den efter sig ind i stuen med et meget selvtilfreds
ansigtsudtryk! Samme scene gentager sig med at få transporteret kæden op
i sofaen (8-10 forsøg) hvor den lige får nogle bank, og så skal den
smides ned på gulvet og slæbes rundt IGEN! Og så kommer han til
kradsetræet igen.... Han havde det bare så sjovt. Men han er den første
kat jeg har mødt som ligefrem synes det er underholdende med larmende
legetøj!

/Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-01-02 17:11

Er du sikker på det er larmen der fascinerer? Kunne det ikke også være
at kæden ikke opfører sig som legetøj "plejer"? Den har lissom sit eget
liv...
mvh Camilla

Fra : Pernille Scharff

Dato : 31-01-02 08:43

Hej Camilla,

> Er du sikker på det er larmen der fascinerer? Kunne det ikke også være
> at kæden ikke opfører sig som legetøj "plejer"? Den har lissom sit
eget
> liv...

Det er da muligt, men det virker som om det er sjovt at larme - jeg
mener, pointen ved at rage kæden ud over toppen af kradsetræet og
forventningsfuldt vente på at den rasler ned på gulvet er vel nærmest at
få den til at larme?!? Selv om der også er en del grin ved at man tror
man har taget den med op på hylden og den så smutter ned igen,
selvfølgelig - jeg tror faktisk det er en kombination ved nærmere
eftertanke!!

/Pernille

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 30-01-02 18:18

Hej Pernille.
Vores Tjalfe har det lidt på samme måde med smykker. Han er MEGET optaget af
manchetknapper. De er utrolig facinerende, og specielt hvis jeg tager den
fra ham og viser at den har et drejeligt led kan han sidde i flere minutter
og bare kigge (med hovedet på skrå) på det.
Hehe - havde også en sjov oplevelse lige her for 5 mins siden. Jeg var ved
at skrælle løg - og det syntes han også var utrolig spændende. De er nu
utrolig søde begge to for de sidder troligt ude i køkkenet hvis jeg laver
mad. Også selvom der aldrig kommer noget ned til dem. Nåmen - Tjalfe kiggede
utrolig interesseret på løget så jeg tænkte at jeg ville give ham et stykke
hvilket resulterede i adskildelige nys og blinken med øjnene. Det var godt
nok underholdende at se på.
Nåmen mht lyd så reagerer Tjalfe også meget på det. Han elsker musen som har
ting inden i sig og derfor siger noget, mens den uden lyd lader han ligge.
Hans søster har det dog lige omvendt, hun holder sig langt væk fra larmende
legetøj.

Vibeke