Tv-out - men ingen farver?
Fra : Peter Jensen

Dato : 30-01-02 15:04

Nu har jeg spænet rundt på mit usle værelse for at få det fordømte tv out
til at virke .. med farver altså!

Det tog ikk mange sekunder at få et billede på skærmen, men det hele var kun
gråt. Jeg har lavet forbindelsen vha et S-Video stik men farverne nægter at
dukke op!

Mit grafikkort er et Asus 6800 Deluxe Geforce 256 og jeg kører med de nyeste
Nvidia drivere .. dvs detonator.

Hvad kan problemet være? - jeg har hørt man skal trykke på "video" på
fjernbetjeningen 2 gange så der kommer noget AV#1 og alm av (normal/super) -
men den funktion har mit tv ikk.. Kan det så passe jeg skal leve uden
farver?.. og .. fatter intet med scart stik, så forklar lige hvis det indgår
i dit/jeres svar :)

På forhånd tak og med venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Darkh

Dato : 30-01-02 15:13

> [...]
kun
> gråt. Jeg har lavet forbindelsen vha et S-Video stik men farverne nægter

Hvis dit tv ikke kan tage SVHS kommer billedet kun i sort hvid. For at løse
dette skal du bruge et SVHS til composite adapter, og herefter composite til
scart.

Hvis dit tv kan modtage SVHS er det sikkert fordi indgangen i dit tv ikke er
sat op til at det er SVHS.

mvh
Jesper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-02 16:08

"Darkh" <jhe@"no-spam"hjemme-pc.net> skrev:
> Hvis dit tv ikke kan tage SVHS kommer billedet kun i
> sort hvid. For at løse dette skal du bruge et SVHS til
> composite adapter, og herefter composite til scart.

Det koster forresten 69.96kr. for 10m. i Aldi i denne uge.

Dvs. 10m. Phono kabel, 10m. SVHS kabel, composite
adapter, Phonostik fordeler og scart stik.

Venligst
Mikael

Fra : KE

Dato : 30-01-02 23:27

[SNIP probs med farve på fjernsynet]

Hej Peter

Jeg havde samme problem, men så satte jeg for det første kortet (under
Twinview) som klon, dernæst valgte jeg farvekorrektion og valgte (under det
første faneblad) PAL-G og vupti - så fik jeg farver..... jeg var også ved at
give op, jeg havde hørt systemet med fjernsynet ikke kan klare s-vhs, jeg
har nemlig et knap 5 år gammel Prosonic!

Jeg håber du får det til at virke

Mvh
Kim

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 31-01-02 18:32

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> wrote in

> Nu har jeg spænet rundt på mit usle værelse for at få det fordømte tv
> out til at virke .. med farver altså!

Kører du PAL?

--
Med venlig hilsen Esben