Hente dokumenter ind på server
Fra : Lars Kristensen

Dato : 30-01-02 14:41

Hejsa

Her er et af de lidt mere specielle spm:

Jeg står og skal lave en form for søgbar DB der indeholder oplysninger om en
masse forskellige dokumenter. Det kan både være .doc .htm .xls .pdf osv. Min
tanke går på at jeg skal have lavet et script der automatisk kan søge et
dokument igennem og hive væsentlige informationer ud af det dokument jeg
siger det skal så jeg slipper for manuelt at gøre det. Mit problem kan ikke
løses med indexserveren da dokumenterne er placeret mange forskellige steder
ude i verden på servere jeg ikke har kontrol over, og der skal de blive i
føste omgang. Jeg har fundet en komponent på http://activedeveloper.dk/ der
kan hente html sider ned på serveren og en i en tekststreng. Det fungere
fint jeg kan søge denne igennem og få de oplysninger jeg skal bruge.
Mit spm. går nu på: Er der en måde jeg kan gøre det samme med pdf, doc go de
andre typer jeg nu kunne få brug for?

Alternativ løsning: Jeg henter en kopi af dokumentet ned på min lokale
server og lader indexserveren klare ærterne.
Her er spm: Hvordan er det nu lige jeg kontrollerer datoen et dokument har
inden jeg henter det ned? Og hvilken komponent skal jeg bruge til sådan et
projekt?

Måske der ligefrem er nogen der har et bedre alternativ?

Mvh
Lars

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-01-02 21:31

> Her er spm: Hvordan er det nu lige jeg kontrollerer datoen et dokument har
> inden jeg henter det ned?

HEAD kommandoen i HTTP-protokollen.

> Og hvilken komponent skal jeg bruge til sådan et projekt?

Det lyder som en opgave for w3sockets.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk