HJÆLP!!! Min hvalp har diarre
Fra : Tina

Dato : 30-01-02 13:20

Hejsa NG

Jeg har en lille hvalp på 9 uger på fredag. Den får fodret Sience Hill.
Det er en labrador hvalp. Men den har de sidste par dage haft diarre, hvad
kan jeg gøre for at det bliver bedre???

Håber i svare hurtigt.

Mvh.
Tina
tinaw@linuxnet.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 30-01-02 13:44

"Tina" <tinaw@linuxnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hill.
> Det er en labrador hvalp. Men den har de sidste par dage haft

Har du mon da du fik hunden lavet totalt foderskift .. det er meget
vigtigt at du i starten fodrer med det hvalpen er vant til at få og så
langsomt lidt efter lidt --- over mindst en uge til 14 dage tilsætter
mere og mere af det foder du ønsker at fodre med ..

Men da hvalpen er så ung som den er ville jeg ikke selv begynde at
eksperimentere men blot kontakte dyrlægen ...og evt. spørge om du må
prøve at give den lidt HUSK eller psylivet.(der er det navn HUSK er
lanceret under til dyr ..) men kontakt dyrlægen og hør hvad han siger
... det må for mig være det vigtigste når det drejer sig om en lille
hvalp .. smil fra Ami

Fra : ChiChi

Dato : 30-01-02 13:52

"Tina" skrev d. 30-01-02 13:20 dette indlæg :
> [...]
Hill.
> Det er en labrador hvalp. Men den har de sidste par dage haft diarre,

Hej Tina!

I skal til Dyrlæge hurtigst muligt hvis hvalpen har haft diarree et par
dage, sådan en lille størrelse kan hurtigt blive dehydreret og i værste
fald dø af det!

Har du skiftet foder efter du fik hvalpen? Foderskift kan give diarre!

Hvis diarreen ikke er så slem kan tørt franskbrød måske hjælpe, det
giver jeg ihvetfald min voksne hanhund, når han har diarre! Men med
hvalpe er det vigitg at få tjekket om det er mere alvorligt!

Mange hilsner og god bedring til den lille
Sussan og Oskar
http://schnauzers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-01-02 14:53

Hej
Som Sussan skriver skal du til dyrlæge når hvalpen er så lille.
Men da vores Labrador var lille fik han også diarre (ikke p.gr.a.
foderskift) vi fik anbefalet af dyrlægen at give ham mariekiks da de
ligesom lægger en beskyttende hinde i tarmen. Men få et check hos dyrlægen
alligevel.
Vibeke Lerche

Fra : Winther

Dato : 30-01-02 15:33

Hejsa

Diarre er en symptom, ikke en sygdom. Hos voksne hunde kan man faste dem et
døgn, næste døgn gives surmælksprodukter og derefter gives skånekost til
afføringen atter er formet. Væske skal helst være kogt afkølet vand. Men -
det er jo en lille hvalp, så snak med dyrlægen først.

Vh. Winther

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 30-01-02 16:18

Hejsa.
Til dyrlæge, der går rygter om hundesyge i Silkebog, din dyrlæge kan be
eller afkræfte om det er i Jeres område.
V H Gitte

Fra : Tina

Dato : 30-01-02 18:11

Jeg fik ikke noget foder med fra der hvor jeg købte min hund, så jeg tror
ikke den får det samme som den har fået. Jeg fik den da den kun var 7 uger
gammel og jeg syntes her de sidste par dage, at det har skiftet med at være
rigtig tynd og lidt middel tynd.

SÅ jeg prøver at give ham fisk I aften og ringe til dyrlægen I morgen.

Men tak for alle svarende!!!!!!

Fra : Pia

Dato : 30-01-02 20:58

den har vel fået den obligatoriske ormekur?

:Pia

Fra : Winther

Dato : 31-01-02 09:36

"Tina" <tinaw18@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg fik ikke noget foder med fra der hvor jeg købte min hund,

Jeg vil vil påstå at en sådan opdrætter er uansvarlig. Han burde som minimum
have givet dig foder med til nogle dage, og ikke mindst have oplyst hvor
vigtig det er, at skift til andet foder skal ske gradvis. Jeg tror, du gør
klogt i at give hvalpen et ormemiddel, jeg ville ikke stole på at den har
fået hos denne opdrætter.

Jeg synes det i forvejen er hårdt arbejde med en lille hvalp, og en hvalp
med diarre gør absolut ikke tingene lettere. Lad os høre hvordan det går.

Vh. Winther

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 31-01-02 09:47

"Winther" <FalkPetersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du gør
> klogt i at give hvalpen et ormemiddel, jeg ville ikke stole på at

Nej vi er da helt enige i ovenstående og en ting mere , såvidt jeg har
forstået var hvalpen kun 7 uger da den blev sendt ud i den store
verden .. endnu en ting der gør at man ikke kan have rigtig tillid til
opdrætteren synes jeg .. smil fra Ami

Fra : Tina

Dato : 02-02-02 13:38

Hejsa NG

Min hund har det helt fint igen. Den fik noget kogt ris og fisk. Også var
den klar igen *SS*

Mvh.
Tina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-02-02 14:05

> Hejsa NG
>
> Min hund har det helt fint igen. Den fik noget kogt ris og fisk.
> [...]

Glæder mig rigtig meget at høre .. og fortsat god bedring .. smil fra
Ami