Zonealarm-Mcafee 602-XP firewall
Fra : Nielsen

Dato : 30-01-02 12:57

Hej i gruppen.

Et spørgsmål angående firewall. Jeg har lige sat XP home op på en af mine 2
pcer. Inde da kørte jeg Me på begge.
Jeg have Zone alarm pro på som firewall , køre netværk
via en swihts og router adsl.
Nu er der jo en firewall på XP home skal jeg fravælge den frem for ZA pro.
Udover måtte jeg købe en ny Mcafee virus program 6.02 der understøtter XP.
Den nye Mcafee 6.02 inderholder også en firewall
som kan aktiveres. Så er det jeg gerne vil have nogle bud
på hvad der vil være den optimale løsning.
På forhånd tak.

Mvh Ole

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-01-02 02:49

"Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk> wrote in message

> [...]
> som kan aktiveres. Så er det jeg gerne vil have nogle bud
> på hvad der vil være den optimale løsning.

Lad mig gætte: Du går både med livrem og seler

Sikkerhed er er spørgsmål om det optimale for dig, så da du nu har
købt så rigeligt ind, så prøv dem (hver for sig) og find ud af hvad du
har det bedst med. Mange her argumenterer helt imod personlige
firewalls til private fordi de giver falsk tryghed - men det er jo
også en slags tryghed. Men prøv uden også hvis du ikke bestyrer
statshemmeligheder.

Niels

Fra : Nielsen

Dato : 31-01-02 09:41

Tak for svaret.

Jeg havde nok ikke købt zonealarm pro hvis jeg viste at der lå en i mcafee.
Det med
livrem og seler har du måske nok ret i. Men jeg har flere gange været ude
for angreb,
sikkert en der sider og leger et sted, men aligevel. Da jeg nu har fåede en
åben linie
vil jeg bare stope det værste skit man bliver bombaderet med.

Jeg kørte ZA på 2 me maskiner, det kørte udemærket, bortset fra lidt
problemer med
lokal netværk.

Men da jeg helst ikke vil have for mange programmer på maskinerne, var det
jo nærliggende
at prøve den firewall som fulgte med Mcafee virus 6.02 det prøver jeg i
øjeblikket.

Jeg ville bare høre om der var nogle gode tips fra andre.

Mvh Ole