USB port til Com port ?
Fra : Brian Nilsson

Dato : 30-01-02 12:55

Hej

Er det muligt at købe et eller andet, der kan få et kabel med USB stik til
at passe i de gamle com porte? Vil det virke?

- Mvh. Brian -

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 30-01-02 13:22

> Er det muligt at købe et eller andet, der kan få et kabel med USB stik til
> at passe i de gamle com porte? Vil det virke?

Alt er muligt Brian, men det er næppe nogen smart løsning da datehastigheden
er væsentlig lavere i en COM (seriel port) end i en USB port.

I stedet vil jeg anbefale dig at købet et kort til din PC. Disse kort fås i
udgaver med 2 eller 4 USB porte og så skulle du være kørende.

www.edbpriser.dk har jeg set 2 & 4 ports USb kort helt ned til 133,-
henholdsvis 199,-

Hvis du allerede har USB porte i din PC, men har brugt dem alle så kan du
købe en USB hub.

En USB hub kobles til én af USB portene på PC'en og giver dig så mulighed
for at koble 2, 4 eller 8 USB enheder til hub'en.

Jeg har selv lige købt sådan en 4 ports HUB (og det endda en aktiv med
strømforsyning) til 245,- inkl. et 3 meters USB kabel.

God fornøjelse

Claus

Fra : Brian Nilsson

Dato : 30-01-02 13:30

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Alt er muligt Brian, men det er næppe nogen smart løsning da
datehastigheden
> er væsentlig lavere i en COM (seriel port) end i en USB port.

Takker for svaret, Claus.

- Mvh. Brian -

Fra : Brian Nilsson

Dato : 30-01-02 23:00

Hej igen

Har kigget lidt på det. Kan man bare sætte et sådanne USB kort ind i
computeren, uden at skulle fortælle computeren eller windows om det nye
kort?

- Mvh. Brian -

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 31-01-02 08:38

> Har kigget lidt på det. Kan man bare sætte et sådanne USB kort ind i
> computeren, uden at skulle fortælle computeren eller windows om det nye
> kort?

Det kommer selvfølgelig an på kortet, man ja!

Langt de fleste kort er så standardiseret at Windows 98, ME, 2000 og XP selv
vil finde det og installere driverne dertil.

Men skulle Windows ikke genkende kortet er det altså ikke det store problem
at installere den medfølgende driver.

God fornøjelse

Claus