Oprettelse af FTP-server.
Fra : Per Fogtmann

Dato : 30-01-02 12:52

Hej NG,

Er der ikke nogen der gider at poste nogle links til at oprette en
FTP-server gennem en router fra TDC... Jeg har før haft fingerne i et link
som selv lavde rettelserne i routerne, men det er desvære blevet væk.
Hvad skal man stille op hvis man har en dynamisk IP???

Hilsen Per

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-01-02 13:11

"Per Fogtmann" <fogtmann@paraids.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FTP-server gennem en router fra TDC... Jeg har før haft fingerne i et link
> som selv lavde rettelserne i routerne, men det er desvære blevet væk.

Hvilken router? Hvilken type internetadgang?

> Hvad skal man stille op hvis man har en dynamisk IP???

Bruge en dyndns-løsning.

/Chr

Fra : Per Fogtmann

Dato : 30-01-02 13:23

Jeg har en TDC-NetExpress forbindelse512/128, og der er tale om en TDC
SpeedStream 2601 Router..

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-01-02 14:26

"Per Fogtmann" <fogtmann@paraids.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en TDC-NetExpress forbindelse512/128, og der er tale om en TDC
> SpeedStream 2601 Router..

[indledningsvist 2 små hints:
- dit spørgsmål hører hjemme i .netvaerk -sgruppen og
- skriv under den tekst, du citerer]

Vejledning til opsætning af ftp på DIN router:
http://www.dsl-faq.dk/program/ftpserver.asp
(du skal have NAT'et trafikken på ftp-porten til en specifik maskine på
indersiden)

og
http://dyndns.dk/
hvor du laver en (gratis) registrering af f.eks. "per.dyndns.dk" til at pege
på din dynamiske ipadresse. Så kan folk tilgå din ftp med den adresse.

/Chr

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 13:34

"Per Fogtmann" <fogtmann@paraids.dk> wrote in message
> [...]
> som selv lavde rettelserne i routerne, men det er desvære blevet væk.
> Hvad skal man stille op hvis man har en dynamisk IP???

Jeg tror du får noget bedre respons hvis du prøver en af netværksgrupperne,
her i gruppen må indlægget siges at være ot.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig