Tiscali (evt. i Aalborg)
Fra : Claus Pedersen

Dato : 30-01-02 12:05

Hej med jer...

Jeg overvejer kraftigt at udskifte Stofanet (nu kan det ganske enkelt
være nok) med noget ADSL. Efter at ha' kigget mig lidt omkring -
specielt mht. priser virker Tiscali ikke så tosset.

Men er der nogen der har nogen erfaring med Tiscali - gerne i Aalborg?

- Hvor lang tid går der fra henvendelse til man rent faktisk er online?
- Er der meget nedetid?
- Er linien stabil?
- Hvordan er ping-tiden?

Kort og godt - holder de?

Håber I kan hjælpe!

Hilsen
Claus

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-01-02 14:04

Hej Claus Pedersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men er der nogen der har nogen erfaring med Tiscali - gerne i
> Aalborg?

Ikke Ålborg men Århus. Men der er næppe nogen forskel.

> - Hvor lang tid går der fra henvendelse til man rent faktisk er
> online?

Ca. 30 arbejdsdage. TDC skal jo finde kobber, smække stik op etc.

> - Er der meget nedetid?

For mit eget vedkommende:
I sommer (omkr. 1. juli) var der en nedetid for hele Århus-området
på knapt et døgn pga. en gravko, der havde klippet et hovedkabel.
Men det gjaldt jo også TDC (og alle andre, der lejer deres kabler).

Derefter skal vi frem til medio januar (dvs. for en halv snes dage
siden), hvor der pga. varslet centralopgradering var en nedetid på
ca. 10 minutter.

> - Er linien stabil?

*Meget*. Selv de mest kritiske erkender blankt den imponerende oppetid.

> - Hvordan er ping-tiden?

Udover naturligvis destinationen afhænger det dels af den valgte
hastighed, dels om du vælger router eller modem.
Modemet har nødvendigvis en hurtigere ping, der der ikke skal bruges
tid på at fise rundt i routeren.

På alle andre områder er routerløsningen at foretrække.

Mere konkrete tal for pingtider til hvor og med hvilken hastighed med
modemløsningen må en anden hellere svare på, da jeg dels bruger router,
dels har jeg ikke noget at anvende hurtig ping til (spiller ikke),
hvorfor jeg kun bruger ping for at tjekke en evt. forbindelse til nogen.

Kommer der ikke noget svar på dette, kan du evt. prøve i den interne
gruppe worldonline.dk.adsl.snak
Du kan fange den på deres Webnews her:
http://www.worldonline.dk/cgi-bin/dnewsweb?cmd=xover&group=worldonline.dk.adsl.snak

> Kort og godt - holder de?

Personlig er jeg yderst tilfreds. Udover oppetiden og stabilitet vil
jeg ikke mindst rose deres newsserver. (Det bør tilføjes, at jeg
ikke anvender binære grupper, hvorfor jeg ikke kan udtale mig om
disse). Den tangerer det perfekte.

Minusser er, at man det seneste 3/4 år har fået ADSL-regningerne for
sent. Personlig er jeg nærmest ligeglad, da det jo er et fast beløb,
hvorfor man ved, hvad man skal betale, når den kommer dryssende.

Men af en eller anden grund er det meget kompliceret at finde ud af
for nogle brugere. ('Der kom jo ingen opkrævning til tiden, hvorfor
jeg soleklart har brugt pengene til noget andet, og nu har dem
til min forbløffelse ikke længere').

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mig

Dato : 30-01-02 16:35

> - Hvor lang tid går der fra henvendelse til man rent faktisk er online?
En måneds tid er mit gæt.

> - Er der meget nedetid?
nej. Det rocks.
> - Er linien stabil?
Meget.

> - Hvordan er ping-tiden?
20ms ca.

> Kort og godt - holder de?
Support eksisterer KUN hvis du ringer derind...

Fra : TBC

Dato : 30-01-02 16:49

"Claus Pedersen" <dkclaus@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> - Hvor lang tid går der fra henvendelse til man rent faktisk er online?
fra et par uger til > 1md
> - Er der meget nedetid?
Nej
> - Er linien stabil?
Ja

> - Hvordan er ping-tiden?

Hvis det er de "billige" løsninger med modem er pingen fortræffelig ifht
båndbredden. Jeg har i counter-Strike en ping på imellem ca 8 og 25 ms på
Tiscali's, CyberCity's, Jubii's og Nethouse2000's servere med 512/512 og
modem .Med router er pingen lidt dårligere pga NAT mm, og hvad man kan
forvente af en 256/128 linje ved jeg heller ikke

> Kort og godt - holder de?

I samme grad som alt andet ADSL. Men hvis du først og fremmest spiller og
IKKE har problemer med din trafikgrænse, kan jeg ikke se nogen grund til at
skifte fra Stofa-Net. Du vil maks kunne få en 256/128 til de samme penge.

TBC