ultra ata 100 is not loaded because there ~
Fra : Wulfie

Dato : 30-01-02 10:49

Denne meddelse får jeg hvergang jeg starter min computer hvordan fjerner jeg
det og hvad menes der helt exact. Mit motherboard er et A7v 266 e-Raid.
Kan jeg bruge alle 4 ide slot selv om jeg ikke kører raid ?
i øjeblikket kan jeg kun bruge de 2 af dem og jeg ville jo gerne bruge alle
4......

På forhånd mange tak...........

hilsen Gert

Fra : Hans

Dato : 30-01-02 11:36

"Wulfie" <gw@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg bruge alle 4 ide slot selv om jeg ikke kører raid ?
> i øjeblikket kan jeg kun bruge de 2 af dem og jeg ville jo gerne bruge

Det betyder kun at der ikke er tilsluttet nogen drev til IDE 3 og 4, nemlig
din Promise Controller. Så vidt jeg husker kan Promisecontrolleren både køre
i Ultra100 og Raid-mode (Fasttrack lite) på dit Asus, hvilket du vælger ved
at flytte en jumper på bundkortet. Du kan ikke fjerne meddelelsen da der kun
er jumpersettings på kortet som afbryder alt onboard IDE, og ikke kun
Promise controlleren.
Hvis du vil have mere ydelse af dine diske kan du flytte dem over i IDE 3 og
4 portene, forudsat at du kører i Ultra100 tilstand. Inden du flytter
diskene skal du huske at installere de medfølgende drivere til Ultra100 fra
support CD'en der fulgte med dit bundkort, men dog ikke hvis du kører XP, da
den her er supporteret i systemet.

mvh
Hans

Fra : Peter Cramer

Dato : 30-01-02 13:44

Du kan godt fjerne meddelelsen i din Bios ved at disable Promise
controlleren. Men dermed kan du så heller ikke brige IDE 3 og 4.