Trådløst net
Fra : Henning

Dato : 30-01-02 09:50

Er "trådløst net" en standard - dvs. kan jeg bruge accespoint fra een
fabrikant, netkort fra to-tre andre, og forvente det hele bare snakker
sammen uden problemer?

Henning

Fra : Rasmus Lauridsen

Dato : 30-01-02 10:41

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> Er "trådløst net" en standard - dvs. kan jeg bruge accespoint fra een
> fabrikant, netkort fra to-tre andre, og forvente det hele bare snakker
> sammen uden problemer?

Hej Henning

Du skal generelt gå efter komponenter der er mærket med wifi mærket.
De firmaer der er med i denne standard tester deres udstyr for om det kan
samarbejde med de andre.

Du kan læse lidt om wifi og hvem der er medlem her:
http://www.wirelessethernet.org/certified_products.asp

Rasmus Lauridsen
Silkeborg

Fra : Arne Keller

Dato : 30-01-02 19:51

On Wed, 30 Jan 2002 09:49:48 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Er "trådløst net" en standard - dvs. kan jeg bruge accespoint fra een
>fabrikant, netkort fra to-tre andre, og forvente det hele bare snakker
>sammen uden problemer?

Det fungerer normalt.
Jeg for år tilbage testet flere forskellige systemer uden væsentlige
problemer.

Det er bare svært at få hjælp hvis du har problemer.
Med en leverandør er support normalt meget nemmere, så jeg ville have
en meget god grund til at lave meget mix and match.

Så vidt jeg husker er roaming mellem acesspunkter ikke indeholdt i
standarden, dvs disse skal være af samme fabrikat for at roamingen
virker. Er der andre som har helt tjeck på dette ?

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.