Mhz
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 30-01-02 09:19

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor der kun står 1150 Mhz på min
computer når den starter op
jeg har lige købt og sat en XP1800+ i min maskine.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 30-01-02 06:17

Dit bundkort understøtter vist ikke 266 Bus (133)
Alle XP'er er 266. Det passer også med at en 1800+ er en 1533 MHz. Det
svarer til en 1150 ved 200 Bus
(1533/133)x100 = 1152 MHz

Jesper A-

Fra : Santa Xcaze

Dato : 30-01-02 15:24

SNIP
> Dit bundkort understøtter vist ikke 266 Bus (133)
> Alle XP'er er 266. Det passer også med at en 1800+ er en 1533 MHz. Det
> svarer til en 1150 ved 200 Bus
> (1533/133)x100 = 1152 MHz

Det var dog nok det dummeste regnestykke jeg længe har set ...

Din CPU er multipier locked på 11.5 såvidt jeg da husker ... Dit Motherboard
regner hastighed ud ved at gange din fsb*multipier ... Din fsb vil enten
være 100 mhz eller 133 ... I dit tilfælde er den 100 mhz, og skal enten via
jumper eller via bios sættes til 133 mhz ... Det vil så give den rigtige
hastighed ... Nu skriver du ik noget om hvilket bundkort du har, men de
fleste har af en el anden grund 100mhz fsb som default ...

ANg. det med de 200 / 266 mhz fsb er det jo lidt i salgs knep, i det man
snakker om en højre og en venstre bridge som hver er på 133 mhz eller 100
mhz ... Så det har enten med om hans bundkort kan køre 266 / 200 mhz ...
Bare fordi det ikke kan bruge ddr ram fuldt ud, betyder det ikke er at han
ik kan få den rigtige hastighed ... Det er nemlig kun via ddr-ram at man kan
opnå at sende via begge broer, mens med sdram må nøjes med at sende via en
af gangen ....

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-01-02 06:51

> Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor der kun står 1150 Mhz på min
> computer når den starter op
> jeg har lige købt og sat en XP1800+ i min maskine.

Mit bud er at du skal have sat multiplier i bios op.

mvh

Kasper

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 30-01-02 11:49

On Wed, 30 Jan 2002 06:51:21 +0100, "Kasper Christensen"
<kasper*SLET*@kasperc.dk> wrote:

>Mit bud er at du skal have sat multiplier i bios op.

Nok nærmere FSB.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/