sammenligning af input fra Text field og A~
Fra : Henrik Johansen

Dato : 30-01-02 02:04

Hej jeg har et Text field i en form som gerne skulle finde det rs
med samme nummer som jeg indtaster. Database er sat op med
id-feltet er sat op til v.
Så hvordan får jeg et tekst output (bestående af tal) til at
samenligne med mit autonummerering tal. ?

Nedestående kode virker ikke.

strSQL = "SELECT * FROM Case WHERE Case_ID = '" &
request.form("Case_ID") & "'"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-01-02 07:17

On Wed, 30 Jan 2002 01:03:48 +0000 (UTC), Henrik Johansen
<webdesigner@private.dk> wrote:

> [...]
>samenligne med mit autonummerering tal. ?
>
>Nedestående kode virker ikke.
>
>strSQL = "SELECT * FROM Case WHERE Case_ID = '" &

Prøv med:
strSQL = "SELECT * FROM Case WHERE Case_ID=" &
CInt(request.form("Case_ID"))

- altså konverter til tal med CInt og fjern anførselstegn, da det nu
ikke længere er et tekst felt.

Generelt er det dog ofte en god idé at hente output fra formularer ind
i en variabel og så lave lidt validering (fx: Er det overhovedet et
tal? Et heltal? osv.). Det kunne fx se således ud:

strId = Request.Form("Case_ID")
If IsNumeric(strId) Then
intId = CInt(intId)
strSQL = "SELECT * FROM Case WHERE Case_ID=" & intID
Else
' Der er opstået en fejl
End If

Til slut:
Tag og hent VBScript 5.6 Documentation - du får helt sikkert brug for
den:

Downloaden er i Windows' kompileret HTML-format (.chm)
Jeg har den stort set altid åben, når jeg laver ASP - både til at
sikre korrekt syntaks, men også til at lede efter den "rigtige"
funktion i den alfabetiske liste.

Good luck,
Jørn

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 30-01-02 11:50

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> strId = Request.Form("Case_ID")
> If IsNumeric(strId) Then
> intId = CInt(intId)
> strSQL = "SELECT * FROM Case WHERE Case_ID=" & intID
> Else
> ' Der er opstået en fejl
> End If

Flueknepperen slår til igen
1) CInt() kan godt give fejl i ovenstående da IsNumeric() godtager den tomme
variant som et 0 mens CInt() giver fejl så hut jeg hvisker. Man bliver nød
til at checke at Len(strID)>0 eller lignende også.

2) CInt() funktione bør erstattes af CLng() i ovenstående da et autonummeret
ID er 32 bit (VBScript = Long) mend en Integer i VBScript kun er 16 bit.

MVH
Allan Ebdrup
www.ti-fire.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-01-02 13:59

On Wed, 30 Jan 2002 11:49:50 +0100, "Allan Ebdrup" <ebdrup@ti-fire.dk>
wrote:

>Flueknepperen slår til igen

Tak! - Det er altid rart at få rettet den slags.

Mvh. Jørn