Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat af feriepenge
Fra : Henry Vest

Dato : 29-01-02 22:42

Jeg har et spørgsmål om beregning af skat af feriepenge. En månedsløn på
21.000 giver 2625 kr. i feriepenge, heraf skal der så betales AM og
SP-bidrag, tilbage er 2389 kr. Før der beregnes skat fratrækkes der så
3,25*107 kr. = 347,75 kr. De 107 kr. er mit daglige fradrag, jvf. mit
skattekort, men hvorfra kommer faktoren 3,25? Man opsparer jo kun 2,08
feriedag per måned.

/Henry

Fra : Ole :-\)

Dato : 30-01-02 23:08

Henry Vest skrev i en meddelelse news:20573a.8q2.ln@berlin.eu...
> [...]
> 3,25*107 kr. = 347,75 kr. De 107 kr. er mit daglige fradrag, jvf. mit
> skattekort, men hvorfra kommer faktoren 3,25? Man opsparer jo kun 2,08

Har du hørt at man kan skifte linie?

Fra : Poul Christensen

Dato : 31-01-02 18:29

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:20573a.8q2.ln@berlin.eu...
> [...]
> 3,25*107 kr. = 347,75 kr. De 107 kr. er mit daglige fradrag, jvf. mit
> skattekort, men hvorfra kommer faktoren 3,25? Man opsparer jo kun 2,08

Hej

Husk at der er 365 skattekortsfradragsdage på et år, og at der er også er 3 feriefridage.

Så stemmer de 3,25
PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 31-01-02 19:47

Poul Christensen wrote:

> Husk at der er 365 skattekortsfradragsdage på et år, og at der er også er
> 3 feriefridage.

> Så stemmer de 3,25

Ja...gør de?

3,25*12 = 39

5 ugers ferie á 7 dage + 3 feriefridage = 38

Eller er det mig der helt har misforstået det?

/Henry

Fra : Erik G Christensen

Dato : 31-01-02 20:46

Henry Vest wrote:

> Ja...gør de?
>
> 3,25*12 = 39
>
> 5 ugers ferie á 7 dage + 3 feriefridage = 38
>
> Eller er det mig der helt har misforstået det?

Næ, der er møj mere kompliceret, og dermed med flere fejlmuligheder.
Og jeg opgiver at regne eksemplet igennem, det kræver en overenskomst.

Men feriedageberegning er ændret de seneste år, så lørdag er udgået
for flere overenskomster ved afvikling af ferie, men indgår stadig
ved optjening, svjh
men det har nu aldrig været 7 dage ved afvikling,
men så er der vist noget med søgnehelligdage..
så,

spørg din fagforening, og regn selv efter.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Poul Christensen

Dato : 31-01-02 21:58

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:7f3c3a.2c2.ln@berlin.eu...

> Ja...gør de?
>
> 3,25*12 = 39
>
> 5 ugers ferie á 7 dage + 3 feriefridage = 38
>
> Eller er det mig der helt har misforstået det?

Hej

Min beregning var: (25+3)/5*7/12 = 3,26 afrundet til 3,25

PoulC
poulc@ofir.dk