Sarte SIM.
Fra : Fischer

Dato : 18-12-00 12:54

Er der nogen som ved hvor sart et SIM-kort normalt er?

Sagen er, at jeg har gået rundt med et ekstra SIM-kort løst i lommen. Det
har måske været i kontakt med nogle småpenge, men er ikke knækket eller på
anden måde hærget.
Nu er kortet gået død. Telefonen siger: Indsæt SIM-kort!

Det er et 100,- Mobilix Mayday taletid, så skaden er ikke så stor. Men
alligevel ....... !

(F)

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 16:39

Fra : Fischer

Dato : 18-12-00 16:39

> hej igen. jeg tror godt at du kan smide dit sim kort ud, fordi at der er
> noget magnet i kortet så når pengene rør den side som skal vende ind i
> telefonen sletter det alt på kortet.

Jeg vil nok begrave kortet under en ceremoni senere i aften.
Men jeg er overrasket over at det var så sart, det er jo sjældent at mønter
er kraftigt magnetiske - der er ofte lavet af ikke-magnetisk materiale.

(F)

Fra : Martin Mathiesen

Dato : 18-12-00 17:24

Hejsa!

Den maed magneten har jeg godt nok aldrig hørt!

Jeg tvivler på at det holder vand at en magnet kan slette et sim kort, men
mon ikke det bare er dårlig kontakt der er problemet! Prøv at tage et
viskelæder og puds kontaktfladerne af.

Endelig er et sim kort jo bare en lill eelektronisk chip, som er meget
følsom ofer for statisk elektricitet. Så hvis du har været statisk opladet
og har rørt kontaktfladerne er der stor risiko for at chippen er død!

Martin

Fra : John R. Jensen

Dato : 19-12-00 00:20

"Martin Mathiesen" <martin@chefen.dk> wrote in message
> [...]
> følsom ofer for statisk elektricitet. Så hvis du har været statisk opladet
> og har rørt kontaktfladerne er der stor risiko for at chippen er død!

Hej,

Det ovenstående er nok mest sandsyneligt. Den med at mønterne skulle have
gjort noget ved kortet, samt at kortet skulle indeholde noget magnetisk er
vist ikke rigtig.

Man kan dog undre sig over at SIM-kortene i dag ikke er sikkeret noget
bedere mod statisk elektrisitet.

Den er nok ikke en helt dårlig idé at pakke det ind i alufolie, hvis det
skal opbevares uden for telefonen (er jo lidt svært at placere i altistatisk
skum = i længere tid. Eller det kan lægges i en antistatisk pose, hvis
man har sådan en.

Mvh. John Jensen